  • 21. Data: 2002-01-15 16:11:12
    Temat: Re: Amortyzacja skanera - jak szybko?
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0201151704140.16851-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
    > On Tue, 15 Jan 2002, Karol wrote:
    > [...]
    >
    > Nie mam pod ręką... czy to "komputerowe" ?

    Tak.

    > **************************
    >
    > Można wiedzieć DLACZEGO ??
    > (IMHO stawka "na szybko się deaktualizujące" liniowo razy dwa,
    > czyli 2*30% przez cały okres amortyzacji !)

    Ustawa o PDOP (w PDOF jest chyba podobnie) art. 16i ust. 2 pkt. 3 oraz ust.
    4.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 22. Data: 2002-01-15 16:40:41
    Temat: Re: Re: Amortyzacja skanera - jak szybko?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2002, Sławomir Dšbrowski wrote:
    [...]
    >+ On Tue, 15 Jan 2002 10:58:52 +0100, "Boguslaw Szostak"[...]
    >+ >"Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> [...]
    >+ >> > > A czy musze go "przywiazywac" do komputera?
    >+ >> > > Nie moge amortyzowac samodzielnie?

    Kiedyś był tu przytaczany wyrok NSA - niekorzystny :(
    Aczkolwiek argumentacja "przyczepy" (że TEŻ samodzielnie
    nie działa :> a jest POWSZECHNIE uznawana za środek trwały)
    jest dla mnie oczytwista; ale... jakby tak z setka zainteresowanych
    chciała NARAZ walczyć wszystkimi środkami... może by coś
    z tego było; a tak...

    >+ >> Wlasnie o to mi chodzi - prawie na pewno bede chcial
    >+ >> go sprzedac niczym sie zamortyzuje.
    >+ >>
    >+ >> Jaka stawka moge(?) go zamortyzowac samodzielnie?
    >+ >
    >+ >Jesli przewiduje Pan uzywac go krocej niz rok, to pewnie mozna jednorazowo w
    >+ >koszty.
    >+ >
    >+
    >+ Hola, hola, skanerek jest wart 14000 $ł.

    W kwestii formalnej: że ma być używany PONAD ROK - było
    napisane później. To że jest wart 14000 nie jest przeszkodą
    we wrzuceniu *w koszty* - dopiero jak się go zapomni pozbyć
    zaczną się cyrki :> !

    >+ Ja też proponuję wciągnąć do
    >+ ewidencji jako odrębny środek trwały ze stawką podstawową 30%
    >+ i ewentualnie metodą degresywną.

    W kwestii formalnej: a dlaczego degresywną ??

    Jakbyś mógł powiedzieć czy to jakiś nawyk ? -;) (być
    może "dawniej nie było liniowej")
    Bo mi biuro podatkowe na pytanie też tak zaproponowało.
    Po pytaniu "a dlaczego NIE metodą przyspieszoną LINIOWĄ"
    dostałem odpowiedź w stylu "no właściwie..."

    Przypomnę (UoPDoOF):
    - liniowa "*2": art.22i.3 (grupa 4-6 i 8 tylko "poddane postępowi")
    - degresywna: art.22k.1 (grupa 3-6 i 8, dowolne)

    Oczywiście *jak ktoś lubi* to czemu nie :), tylko dlaczego
    fachowiec (wypadałoby) z biura podatkowego też tak radzi ??

    BTW: "sposób określa się na początku a później przez cały czas..."
    więc na wszelki wypadek w protokole wytworzenia (bo w EST
    NIE WIDAĆ różnicy między liniową a degresywną - tu i tam
    będzie 2*30%) napisałem "poddany amortyzacji wg. art.22i.3".

    Jeśli coś nie tak to mnie oświećcie, ale to TU był kiedyś
    wykład że tak można :)

    >+ Szumu z zespołami komputerowymi było co
    >+ niemiara, że to niby jest całość więc nie można tego amortyzować
    >+ oddzielnie, tj. każdej części oddzielnie. Ale przecież w gruncie
    >+ rzeczy chodziło o to żeby podatnicy nie uciekali w odpis jednorazowy.
    >+ Moim zdaniem tak będzie OK (ale mogę się mylić ;-)

    Powiem tak: jeśli US potrafił przyczepić się "pod pretekstem"
    z powodu odpisu - i *wygrać w sądzie* - to może *równie dobrze*
    użyć tego pretekstu z dowolnej okazji.

    IMHO opis Bogusława:
    - tani PC na ŚT "w koszty"
    -... osobiście poczekałbym z miesiąc albo dwa. W końcu
    do "zestawu" może kabelka brakować, nieprawdaż ? ;) a nie
    można wtedy zarzucić manipulacji (no: TRUDNIEJ)
    - rozbudowa zestawu o skaner
    - ew. wymiana PCta na lepszy, czyli "ulepszenie" zestawu

    Jeśli dobrze rozumiem, to o ile "nowy PC" będzie tańszy niż
    3500 to takie "ulepszenie" można wrzucić w koszty !!
    (jeśli się mylę to skorygujcie).
    A ponieważ JUŻ ISTNIEJE *działąjący* stary zestaw - nie
    ma powodu żeby najpierw nie kupić dysków, a później (osobno)
    płyty głównej itp.
    Opisywane na grupie "ulepszanie" jest znacznie prostsze
    jeśli chodzi o granicę 3500 niż "zestaw podstawowy" ! -:)

    >+ Sławomir Dąbrowski

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2002-01-15 16:43:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2002, Jakub Jewuła wrote:
    [...]
    >+ Czyli 14000zl * 0.30 / 12 = 350zl miesiecznie?

    ... *2, czyli 700zł. IMHO. Paragraf w innym poście,
    a moja mądrość pochodzi m.in. z poprzednich dyskusji na
    niniejszej grupie przekopanych z użyciem:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?hl=pl
    (polecam, tylko trzeba mieć czas :(!)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 24. Data: 2002-01-15 16:52:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jan 2002, Jakub Jewuła wrote:

    >+ > Zwiększasz wartość zestawu komuterowego i amortyzaujesz taką stawką jak
    >+ > komputer!
    >+
    >+ Komputer byl zamortyzowany jednorazowo!

    A, był - nie zauważyłem. Coś czytałem że był "z ulgi", więc
    podejrzewałem że używasz "bez wciągnięcia".

    >+ Skaner tez?

    Nie. Za drogi.
    "Ulepszenia" ponad 3500 wchodzą w amortyzację, ale liczy
    się łączna wartość "ulepszonego" ŚT - więc jak już ci pisali
    najlepiej dołączyć do NAJDROŻSZEGO zamortyzowanego PCta
    (wiem, nie masz innego pod ręką :)!)
    BTW: art. 22g.17., zaś art.23.1.1.c wyraźnie stanowi że to
    nie może być KUP.
    Jednak efektem jest wzrost stawki amortyzacyjnej :)

    >+ Q

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2002-01-15 17:50:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
    > On Tue, 15 Jan 2002, Sławomir Dąbrowski wrote:
    [...]
> [...]

    > Powiem tak: jeśli US potrafił przyczepić się "pod pretekstem"
    > z powodu odpisu - i *wygrać w sądzie* - to może *równie dobrze*

    Chcialem niesmialo zauwazyc, ze jest jeszcze taki haczyk, ze ST musi byc
    "oddany do uzytkowania", zdatny do uzytku" i "kompletny".

    dopiero od nastepnego miesiaca od dnia oddania do uzytku mozna
    ST amortyzowac. Dotad sa to naklady na wytworzeine ST.
    a skladniki majatku mozna wpisywac w koszty bezposrednio gdy sa oddane do
    uzytku
    i ich wartosc nie przekracza 3 500 PLN lub raty amortyzacji tez dopiero po
    oddaniu do uzytku

    jak ktos sie lubi z milymi Paniami z US draznic, ze skaner jest "kompletny"
    i zdatny do uzytku bez komputera, i w takim wlasnie stanie
    "przyczyni sie do uzyskania przychodu" to czemu nie.

    Ale jak jedna mila Pani z US powiedziala
    "kazdy odpowiada za siebie"

    Boguslaw

  • 26. Data: 2002-01-15 17:56:02
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > uzytku
    > i ich wartosc nie przekracza 3 500 PLN lub raty amortyzacji tez dopiero po

    A co dokladnie znaczy "oddany do uzytku"?
    Uroczysta impreza, przecinanie wstegi itp,
    czy cos prostszego? ;)

  • 27. Data: 2002-01-15 18:06:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jakub Jewuła" [...]>
    > A co dokladnie znaczy "oddany do uzytku"?
    > Uroczysta impreza, przecinanie wstegi itp,
    > czy cos prostszego? ;)

    Mysle, ze "oblac trza".
    Ale wczesniej trzeba wpisac do ewidencji.

    Boguslaw

  • 28. Data: 2002-01-16 15:26:14
    Temat: Re: Re: Re: Amortyzacja skanera - jak szybko?
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Tue, 15 Jan 2002 17:40:41 +0100, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >jest dla mnie oczytwista; ale... jakby tak z setka zainteresowanych
    >chciała NARAZ walczyć wszystkimi środkami... może by coś

    A popos zespołów komputerowych, ja to zrobiłem tak: (żeby wilk był
    syty i owca cała) w ewidencji środków trwałych (komputerowej) na każdą
    część zespołu jest założona odrębna pozycja ale o tym samym numerze
    ewidencyjnym. A więc mam zespół, wiem z czego się składa i w razie
    potrzeby likwiduję/przesuwam właściwy kawałek zespołu bez bałaganu w
    ewidencji.

    > W kwestii formalnej: że ma być używany PONAD ROK - było
    >napisane później. To że jest wart 14000 nie jest przeszkodą
    >we wrzuceniu *w koszty* - dopiero jak się go zapomni pozbyć
    >zaczną się cyrki :> !

    Masz rację mógłby wrzucić w koszty, dłuższe użytkowanie niż rok Jakub
    zadeklarował później.

> [...]
    > Po pytaniu "a dlaczego NIE metodą przyspieszoną LINIOWĄ"
    >dostałem odpowiedź w stylu "no właściwie..."

    Trochę wstyd się przyznać, ale rzeczywiście to nawyk. "Za moich
    czasów" zwiększenie stawki było możliwe poprzez amortyzację degresywną
    a ostatnio rzeczywiście nie wczytywałem się aż tak dokładnie w te
    przepisy.

> [...]
    >
    > Powiem tak: jeśli US potrafił przyczepić się "pod pretekstem"
    >z powodu odpisu - i *wygrać w sądzie* - to może *równie dobrze*

    O tych nieszczęsnych zespołach wyżej

    ciach itd itp

    Sławomir Dąbrowski

  • 29. Data: 2002-01-19 07:20:12
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl

> [...]
    > się łączna wartość "ulepszonego" ŚT - więc jak już ci pisali
    > najlepiej dołączyć do NAJDROŻSZEGO zamortyzowanego PCta
    W GP z 15.01 jest 4 strony na ten temat - jak rozumiec
    "ulepszenie" itp. Sa wyroki sadu w tych sprawach.
    WSm