  • 11. Data: 2002-01-15 08:54:51
    Temat: Re: Amortyzacja skanera - jak szybko?
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1v80e$gjb$...@d...ceti.com.pl...

    > Moge prosic o rozwiniecie?

    Od powiekszonej wartosci brutto wyliczasz rate amortyzacji wg wlasciwej
    stawki.
    W ten sposob szybciej zaamortyzujesz to ulepszenie niz gdybys potraktowal to
    jako oddzielny ST.
    Nie mam tylko jeszcze pomyslu jak to zrobic przy Twoich tanich komputerach.
    Ale moze Orka cos wymysli.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 12. Data: 2002-01-15 09:07:35
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > jako oddzielny ST.
    > Nie mam tylko jeszcze pomyslu jak to zrobic przy Twoich tanich

    A czy musze go "przywiazywac" do komputera?
    Nie moge amortyzowac samodzielnie?

  • 13. Data: 2002-01-15 09:16:10
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a20rds$u7s$...@d...ceti.com.pl...

    > komputerach.
    >
    > A czy musze go "przywiazywac" do komputera?
    > Nie moge amortyzowac samodzielnie?

    Ja osobiscie tak robie. Wole dluzej amortyzowac niz potem miec balagan w
    ewidencji jak cos sprzedaje. Wystarczajaco nameczylem sie z komputerami i
    monitorami.

    Karol

  • 14. Data: 2002-01-15 09:26:29
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ja osobiscie tak robie. Wole dluzej amortyzowac niz potem miec balagan w
    > ewidencji jak cos sprzedaje. Wystarczajaco nameczylem sie z komputerami i
    > monitorami.

    Wlasnie o to mi chodzi - prawie na pewno bede chcial
    go sprzedac niczym sie zamortyzuje.

    Jaka stawka moge(?) go zamortyzowac samodzielnie?

  • 15. Data: 2002-01-15 09:58:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote in message

    > Wlasnie o to mi chodzi - prawie na pewno bede chcial
    > go sprzedac niczym sie zamortyzuje.
    >
    > Jaka stawka moge(?) go zamortyzowac samodzielnie?

    Jesli przewiduje Pan uzywac go krocej niz rok, to pewnie mozna jednorazowo w
    koszty.

    Boguslaw

  • 16. Data: 2002-01-15 10:12:33
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Jesli przewiduje Pan uzywac go krocej niz rok, to pewnie mozna jednorazowo
    > koszty.

    Az tak szybko nie, mysle ze dwa lata.

  • 17. Data: 2002-01-15 10:51:48
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a20shi$v41$...@d...ceti.com.pl...

    > Wlasnie o to mi chodzi - prawie na pewno bede chcial
    > go sprzedac niczym sie zamortyzuje.
    >
    > Jaka stawka moge(?) go zamortyzowac samodzielnie?

    Na podstawie mojej starej ksiazki o KRŚT ja wrzucilbym skaner na 491.
    Czyli 30% w pierwszym roku, a od stycznia kolejnego 60%.

    Karol

  • 18. Data: 2002-01-15 13:08:25
    Temat: Re: Re: Amortyzacja skanera - jak szybko?
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Tue, 15 Jan 2002 10:58:52 +0100, "Boguslaw Szostak"
    <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >"Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote in message

    >Jesli przewiduje Pan uzywac go krocej niz rok, to pewnie mozna jednorazowo w
    >koszty.

    Hola, hola, skanerek jest wart 14000 $ł. Ja też proponuję wciągnąć do
    ewidencji jako odrębny środek trwały ze stawką podstawową 30% i
    ewentualnie metodą degresywną. Szumu z zespołami komputerowymi było co
    niemiara, że to niby jest całość więc nie można tego amortyzować
    oddzielnie, tj. każdej części oddzielnie. Ale przecież w gruncie
    rzeczy chodziło o to żeby podatnicy nie uciekali w odpis jednorazowy.
    Moim zdaniem tak będzie OK (ale mogę się mylić ;-)

    Sławomir Dąbrowski

  • 19. Data: 2002-01-15 13:49:46
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > rzeczy chodziło o to żeby podatnicy nie uciekali w odpis jednorazowy.
    > Moim zdaniem tak będzie OK (ale mogę się mylić ;-)

    Czyli 14000zl * 0.30 / 12 = 350zl miesiecznie?

  • 20. Data: 2002-01-15 16:05:45
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ > Jaka stawka moge(?) go zamortyzowac samodzielnie?
    >+
    >+ Na podstawie mojej starej ksiazki o KRŚT ja wrzucilbym skaner na 491.

    Nie mam pod ręką... czy to "komputerowe" ?

    >+ Czyli 30% w pierwszym roku, a od stycznia kolejnego 60%.

    Można wiedzieć DLACZEGO ??
    (IMHO stawka "na szybko się deaktualizujące" liniowo razy dwa,
    czyli 2*30% przez cały okres amortyzacji !)

    >+ Karol

    Pozdrowienia, Gotfryd