eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiile lat ma urząd skarbowy na przeprowadzenie kontroli › Re: Re: Re: ile lat ma urz?d skarbowy na przeprowadzenie kontroli
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 30 Nov 2013 20:15:47 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Re: ile lat ma urz?d skarbowy na przeprowadzenie kontroli

    On Fri, 29 Nov 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > news:Pine.WNT.4.64.1311291252520.2132@quad...>>> Owszem, ale "w pieniądzu
    > pochodzącym ze sprzedaży mieszkania",

    > Ale co to tak naparwdę zmienia poza po prostu rozwiazaniem finansowania?

    No właśnie "rozwiązanie finansowania".
    Nie znajdę teraz tej interpretacji, bo to dawno było, ale na podobnej
    zasadzie skarbówka kiedyś ustrzeliła firmę na odmowie prawa do zwrotu VAT
    przy transakcji zagranicznej (były opisy w prasie).
    Po prostu ówczesny przepis przewidywał zapłatę dla firmy jako warunek
    zwolnienia.
    A oni radośnie dokonali kompensaty, potrącili należność.
    No to skarbówka na to "przelewu nie było, proszę pokazać
    dowód ZAPŁATY, nie ma - do widzenia".
    AFAIR - firma przegrała.

    > No i jaka będzie tego konsekwencja?

    Zapłata za nowe mieszkanie nie będzie "z wydania przychodu
    uzyskanego za sprzedane mieszkanie".
    Będzie z innych środków.

    [...]
    > Moim zdaniem nie masz racji.

    Ależ przyjąłem do wiadomości :)
    Niemniej, IMO ryzyko negatywnego zaopiniowania takiej wersji
    przez którąś z 340 skarbówek w Polsce jest niezerowe.
    I co gorsza, litera przepisu wcale dobrze IMO nie wygląda.

    > A czasem nie jest tak, ze kredyt jest pożyczka udzieloną z środkópochodzących
    > z wkładów innych klientów, a pożyczka ze środków własnych?

    Zapodałem podstawę prawną z której niemal zacytowałem treść :)
    Nie, "kredyt" to umowa wiążąca pożyczone pieniądze z celem,
    na który mają być przeznaczone.
    Skoro jest w PB to stanowi "umowę nazwaną" :)

    pzdr, Gotfryd