    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Re: saldo na 303
    Date: Wed, 30 Jan 2002 13:23:43 GMT

    On Wed, 30 Jan 2002 10:45:07 +0100, "Kinga" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Z tego co napisaliscie rozumiem, ze taka sytuacja nie powinna sie zdarzyc.
    >Generalnie rzecz biorac PZ powinna byc rowna saldu na 303 i wtedy jest
    >wszystko elegancko?

    I tak i nie. Zależy co masz zapisane w zakładowym planie kont. Wycena
    powinna być dokonywana wg zasad zapisnych w tym dokumencie i odstępstw
    być nie powinno.
    Chyba, że nie masz ZPK. Wtedy jak najszybciej powinnaś go stworzyć.
    Teoretycznie brak ZPK może być podstawą do odrzucenia ksiąg.
    Przpuszczam, że masz zapisaną wycenę w cenie nabycia. W takim wypadku
    na 303 może powstać różnica z tytułu dostaw niefakturowanych (saldo
    ma), dostaw w drodze (saldo wn) lub z tytułu robieżności pomiędzy
    fakturą i dostawą (np. braki towarowe) ale tylko do momentu zamknięcia
    rozliczenia fakturą korektą lub dosyłką towaru.
    Spróbuj skorygować wycenę towaru na magazynie. Część towaru mogła
    zostać już sprzedana, tą część różnicy wrzuć w koszty sprzedanych
    towarów.

    Sławomir Dąbrowski