    From: "Nemo" <C...@N...us>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Rząd chce opodatkować szybki internet
    Date: Wed, 22 Jan 2014 23:48:41 +0100

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Szczerze powiedziawszy - tak.
    >
    > Przyznam jednak, że oczywiście "zasada" lub inny cel może przeważyć
    > i rzecz jasna uzasadniać działanie wbrew takiemu celowi jak np.
    > gazyfikacja.
    >
    > Dla porządku:
    > - o ile wiem, kiedy USA (już dość sporo lat temu) postanowiło
    > "zinternetować" kraj, to zwolniło tę usługę z podatków.

    To jest sensowne działanie, ale na potrzeby akcji, czyli w
    ograniczonym czasie. Np. elektryfikację mamy dawno za sobą, więc
    preferencje podatkowe nie są tu potrzebne. Teraz to już nie jest
    zaprowadzanie cywilizacji tylko normalny biznes. Chyba to samo można
    już powiedzieć o internetyzacji. Więc można już spec-ulgę skasować.
    Swoje zadanie spełniła.
    Wydaje mi się, że obecnie więcej jest miejsc gdzie nie ma wodociągu,
    kanalizacji, gazociągu niż takich gdzie nie sięga szybki internet.
    Więc jak już pobudzać podatkowo to chyba właśnie te sieci a nie
    internet.