eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna › Re: Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 6 May 2015 08:53:12 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie
    darowizna
    <mi39k0$p5q$4@dont-email.me> <5545a7a2$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>
    <mi5ane$ni4$1@dont-email.me>
    <55463dad$0$27507$65785112@news.neostrada.pl>
    <mi5gkh$t0a$1@dont-email.me> <5547a2bd$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
    <mi8njp$t0a$9@dont-email.me>

    On Mon, 4 May 2015, witek wrote:

    [...]
    > Jedyne na co uważaj jak syn bedzie mieszkał w twoim mieszkaniu, to to kto
    > płaci za to mieszkanie.
    >
    > Zebys nie utopił się z drugiej strony pod tytułem, ty płacisz opłaty w
    > spółdzielni, syn mieszka, a US się go pyta dlaczego nie wpisał tego jako
    > dochód na pit.
    >
    > Umowa uzyczenia pisemna. Z tą umową syn wszystkie umowy na media pdopisuje
    > na siebie. W spółdzielni płaci on.
    >
    > Jak sie Gotfryd objawi na grupie, to pewnie ci podpowie, czy widzi w tym
    > jakieś wady.

    Jak to mawiał ślepy koń wyścigowy: "nie widzę przeszkód" ;)

    IMVHO, jest lepiej, bo na mój gust od paru lat "nieodpłatne świadczenie"
    dla syna nie jest już zagrożeniem skuktującym podatkiem dochodowym,
    masz mocno zakodowany stan sprzed wprowadzenia przepisu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    057,20150401,art-21-zwolnienia-przedmiotowe.html
    +++
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego sš:
    [...]
    125) wartoœć œwiadczeń w naturze i innych nieodpłatnych œwiadczeń,
    obliczona zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, otrzymanych od osób zaliczonych
    do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od spadków
    i darowizn, z zastrzeżeniem ust. 20;
    ---

    Tak bardzo, jak bardzo zgadzam się że "nieodpłatne świadczenia" są
    powszechnie lekceważone (do momentu aż US się przyczepi), tak bardzo
    widzę wyjątek dla przypadków "rodzinnych" :)

    pzdr, Gotfryd