eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna › Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
  • Data: 2015-05-04 23:17:44
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Tom wrote:

    > OK mój błąd zakończmy sprawę, masz rację Witek wiele mi pomogłeś już 2
    > lata temu doradzałeś w sprawach spadkowych za co jestem wdzięczny bo
    > wszystko było OK, biorę na klatę, jakie są wyjścia z sytuacji?
    >

    > nowe mieszkanie jest na mnie

    I na tym stanie bym zakonczył.

    Niech sobie bedzie na ciebie przez kilka lat.

    Kupiles na własne cele mieszkaniowe, co nie oznacza, że te cele masz
    zrealizować od razu.
    Na potrzeby US, przeprowadzisz się "jak syn wybuduje dom obok".
    A do tego czasu syn tam bedzie mieszkał, bo "ktoś przecież budowy musi
    pilnować".

    Jak US wreszcie się zapyta jak wydałeś kasę, pokażesz akt notarialny,
    napiszesz oświadczenie, że ciągle jesteś jego właścicilem i ze
    zamierzasz się tam przeprowadzić "wkrótce".

    US sobie odfajkuje, ze wszystko sie zgadza.

    Za 2 -3 lata zrobisz darowiznę synowi i pies z kulawą nogą sie nie zapyta.
    A jak się zapyta, to powiesz, że plany się zmieniły. Bo syna przestało
    być stać na budowę domu i wyszło jak wyszło.

    Jedyne na co uważaj jak syn bedzie mieszkał w twoim mieszkaniu, to to
    kto płaci za to mieszkanie.

    Zebys nie utopił się z drugiej strony pod tytułem, ty płacisz opłaty w
    spółdzielni, syn mieszka, a US się go pyta dlaczego nie wpisał tego jako
    dochód na pit.

    Umowa uzyczenia pisemna. Z tą umową syn wszystkie umowy na media
    pdopisuje na siebie. W spółdzielni płaci on.

    Jak sie Gotfryd objawi na grupie, to pewnie ci podpowie, czy widzi w tym
    jakieś wady.