    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Wygranie telewizora i podatek ryczałtowy 10%
    Date: Fri, 15 Mar 2002 08:15:35 GMT

    On Thu, 14 Mar 2002 23:37:49 +0100, "Krzysztof Kowalski"
    <k...@b...pl> wrote:

    >W tę samą stronę kombinowałem :-))) To co byście zrobili na moim miejscu?
    >(wiem, że to jest pytanie z rodzaju głupawych ;-) Oni mogą bez problemu
    >zapłacić (tzn nie będą mnie ścigać jeśli ja im tych pieniędzy nie przekażę),
    >ale czy powinienem dla swojego spokoju zapłacić? (400 zł) Czy też ewentualne
    >ryzyko kontroli i nieprzyjemności jest znikome? Co radzicie w praktyce? :-)

    No wiec moim zdaniem dla Ciebie nie ma żadnegor ryzyka. Podatek od
    wygranej ma obowiązek odprowadzić, jako płatnik, przekazujący i on
    odpowiada całym swoim majątkiem za jego wpłacenie do US. Jeżeli nie
    pobierze kwoty podatku od wygrywającego natychmiast to może to zrobić
    _na drodze sądowej_ w ciągu (o ile mnie pamięć nie myli) 2 lat.
    Wygrane są opodatkowane tzw ryczałtowo tzn. raz wpłacone, rozliczone
    czyli nie wchodzi to do pita rocznego. Gdyby nie był to ryczałt to
    rzeczywiście musiał byś wpłacić ten podatek, albo za pośrednictwem
    płatnika albo poprzez ujęcie przychodu w rozliczeniu rocznym.
    Swoją drogą zapłacić za ten telewizor _tylko_ 10% jego wartości to
    chyba się opłaca?

    Sławomir Dąbrowski