    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Refakturowanie biletów kolejowyc
    Date: Thu, 9 Sep 2004 09:28:56 +0200

    Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:chotak$i51$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ona twierdzi że z kazdego biletu, czesto jezdze na biletch kupionych o
    > konduktora i tam nie ma VAT

    Tylko z biletu z numerem NIP i kwotą podatku. Pokwitowania wydawane przez
    konduktora IMO nie będą się łapały pod odliczenie - o ile dobrze pamiętam
    nie ma tam kwoty podatku, a dodatkowo jest opłata za wydanie biletu - a tam
    na pewno nie ma stawki vat.
    Skoro tak twierdzi, to niech sobie poczyta rozp. w sprawie VAT.

    > wątpię,
    >
    > A co bedzie jesli zrobię refakturowanie ?
    > Chciałem wystawić jej fakturę na organizację spotkań handlowych ?

    I to teoretycznie jest dla firmy - odbiorcy najbardziej korzystne -
    organizacja 22% - nie ma żadnych wątpliwości co do odliczenia vat
    naliczonego.

    > same
    >
    > Czy muszę każdą pozycję wystawiać osobno mam tego po kilkanascie w
    miesiacu
    > ?

    I tutaj, nie ukrywam mam pewien problem: generalnie zsumowałbym poszczególne
    grupy, ale pojawia się pytanie:
    jak refakturować usługi, co do których nie miałeś prawa do odliczenia VAT
    (konsumpcja, bilety pkp niepodlegające odliczeniu) - jakiś czas temu
    widziałem w Dobrej Firmie Rzeczypospolitej artykuł na ten temat - ale tylko
    widziałem, nie czytałem, więc nie udzielę Ci niestety pewnej odpowiedzi.

    > zwolnieni
    > część
    >
    > Do tego jest zarozumiała

    No, cóż, możnaby jej rzucić na stół przepisy o odliczaniu vat od biletów za
    przejazdy kolejami (RMF 27 kwietnia 2004 art.23 - Dz.U. 1.05.2004 nr97
    poz.971) - niech się doszkoli, ale znając życie niewiele może się tym
    przejąć, a dodatkowo 'odburknąć' że nie jest doradcą podatkowym i nie musi
    Ci wcale podpowiadać....
    :-)

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński