  • Data: 2021-09-29 15:26:51
    Temat: Re: Różnice kursowe paypal z prowizją
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję za odpowiedzi.

    > Nie rozumiem co to znaczy "pominąć w rozliczeniu kosztu".
    Tę prowizję chcę uwzględnić tylko w tym co koniecznie muszę (czyli w RK).
    Czyli jak nie muszę to nie chcę księgować osobno prowizji - w koszty.

    > i księguj sobie jedną pozycję albo z całego miesiąca albo z konkretnych
    > transakcji
    Mam 1-2 faktury walutowe miesięcznie więc bardziej czytelnie jest robić osobny DW do
    każdej transakcji.

    > Co to znaczy nie księgować prowizji?
    Aby nie księgować (osobno) tego kosztu (prowizji).

    > Chodzi Ci o samą wartość czy różnice kursowe?
    O wartość.
    RK z samej prowizji chyba nie wystąpi w tym przypadku?
    Czy jednak trzeba je obliczyć (dla tych 5 USD prowizji) odejmując od kursu NBP (z
    dnia poprzedzającego FV)
    kurs NBP z przedwczoraj (z dnia poprzedniego przed pobraniem prowizji przez PP).

    > Czy chcesz sobie uprościć i przyjąć, że wpłyneło mniej kasy?
    Chcę uprościć o ile się da :)
    Nie wiem jak to zrobić, aby samo RK było poprawne.

    > Różnice kursowe i tak policzyć musisz od rzeczywistych kwot, więc i tak
    > musisz rozbić na kwoty operacji, więc to co za problem gdzieś to ująć?
    No, żeby zmniejszyć ilość operacji.

    Moje pytanie brzmi:
    1. Zakładam, że w ogóle nie księguje tej prowizji. Jest kosztem więc chyba mogę
    pominąć?
    2. Obliczam RK (księguję to jednym DW)

    Czy taki "wzór" obliczenia RK jest poprawny?
    Zakładamy, że
    - FV była wystawiona np. 7 dni temu
    - wpłata / potrącenie prowizji / ręczne przeliczenie z USD na PLN w PP i zlecenie
    wypłaty
    PLN na konto bankowe w PL było zrobione wczoraj.

    FV 100 USD=392,68 PLN (kurs średni NBP z dnia X)
    Prowizja 5 USD * 3,9276 (kurs NBP z dnia Y) = -19,64 PLN
    Przeliczenie kursu PP - 95 USD * 3.8028 (kurs przeliczenia PP) = -361.27 PLN.
    Różnica kursowa = -11,77 PLN