  • Data: 2021-09-29 18:26:46
    Temat: Re: Różnice kursowe paypal z prowizją
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-29 o 15:26, Adam pisze:

    > Aby nie księgować (osobno) tego kosztu (prowizji).

    > O wartość.
    > RK z samej prowizji chyba nie wystąpi w tym przypadku?
    > Czy jednak trzeba je obliczyć (dla tych 5 USD prowizji) odejmując od kursu NBP (z
    dnia poprzedzającego FV)
    > kurs NBP z przedwczoraj (z dnia poprzedniego przed pobraniem prowizji przez PP).

    Teoretycznie możesz pominąć ujmowanie w koszty wartości tej prowizji.
    Tyle, że jak to jest 5% to już nie wygląda dobrze, bo jest czarno na białym
    (wyciąg) że miało miejsce i przekracza chyba tę granice uznania KPiR za
    rzetelną
    Pominąć to możesz np wydatek, na który zagubiłeś kwit
    i zbyt czasochłonne jest załatwianie duplikatów.
    Ale jak czarno na białym widać, że wydatek jest, to już będzie
    inne spojrzenie urzędnika. Poza tym musisz i tak ustalić różnicę kursową
    od tej prowizji, bo musisz wiedzieć czy jest dodatnia czy ujemna,
    więc i tak musisz się nad tą prowizją pochylić i coś ustalić.

    > Chcę uprościć o ile się da :)
    > Nie wiem jak to zrobić, aby samo RK było poprawne.

    > No, żeby zmniejszyć ilość operacji.
    >
    > Moje pytanie brzmi:
    > 1. Zakładam, że w ogóle nie księguje tej prowizji. Jest kosztem więc chyba mogę
    pominąć?
    > 2. Obliczam RK (księguję to jednym DW)

    Możesz sobie pominąć prowizję skoro wiesz ile ona wynosi i jest Ci
    obojetny ten koszt,
    ale różnice kursowe i tak musisz policzyć, żeby ustalić czy są pomijalne.

    > Czy taki "wzór" obliczenia RK jest poprawny?

    Nie pytaj o wzór tylko pomyśl, że skoro musisz policzyć kursy od każdej
    operacji,
    (faktura, wpłata, prowizja) to i tak masz te kwoty już jakoś
    wyspecyfikowane.
    Taka sama robota uwzględnić jak i odrzucić.