eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRyczałt od przychodów ewidencjonowanych - najnowsze interpretacje urzędowe INFORu › Re: Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych - najnowsze interpretacje urzędowe INFORu
    From: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych - najnowsze interpretacje
    urzędowe INFORu
    Date: Sun, 12 Dec 2004 12:39:16 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@host67.milicz.jarsat.pl

    Artur Ch. napisał(a):

> [...]
    > Zauważ że po słowach: "- 20% przychodów osiąganych w zakresie wolnych
    > zawodów, a także przychodów z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy,
    > poddzierżawy, lub innych umów o podobnym charakterze"
    >
    > jest przecinek, dopiero po nim jest dalszy ciąg:
    > "od nadwyżki ponad kwotę stanowiąca równowartość 4000 Euro (18 274 zł)"
    >
    > gdyby przedmiotowy próg tyczył sie li tylko tych umów to zdanie można by
    > kontynuować bez tego przecinka. Przecinek ten ma - IMHO - znaczenie dosyć
    > istotne, ale mogę sie mylić.
    > Może Maddy albo Gotfryd by się wypowiedzieli w tej materii? ;)
    Wyszedłeś od tego:
    [Witam :)
    Przeczytałem w bibliotece Monitora Księgowego wydawnictwa INFOR oznaczonego
    jako "Podatki nr 15" na stronie 115 taka interpretację:

    Stawki dal ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wynoszą:- 20%
    przychodów osiąganych w zakresie wolnych zawodów, a także przychodów
    z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy, lub innych umów
    o podobnym charakterze, od nadwyżki ponad kwotę stanowiąca równowartość
    4000 Euro (18 274 zł);]

    Natomiast w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych
    przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest:
    Art. 12. 1. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

    1) 20% przychodów osiąganych w zakresie wolnych zawodów,

    2)

    3) 8,5 %:

    a) przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a, do kwoty stanowiącej
    równowartość 4.000 euro; od nadwyżki ponad tę kwotę ryczałt wynosi 20 %
    przychodów,

    a art.6 ust. 1a Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych
    podlegają również otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w
    roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość
    otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z
    tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o
    podobnym charakterze. Dla ustalenia wartości otrzymanych świadczeń w
    naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu tych umów, stosuje się
    art. 11 ust. 2-2b ustawy o podatku dochodowym.

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl