    From: "Efreet" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt, ryczałt, ryczałt raz jeszcze...
    Date: 24 Oct 2007 22:11:39 +0200

    Jagna:

    > Dnia 21 Oct 2007 15:01:37 +0200, Efreet napisał(a):
    >
    > Ja:
    > Czasu coraz mniej, ot co!
    > [...]
    > wazelinę wycięłam ;)

    i na dodatek skromna ;P (a ja ja dorzuce ;)

    > hmm.. i myślisz, że jak ja rozumiem to po swojemu, to Tobie to wyjdzie na
    > dobre? ;>
    > Niepoprawny optymista!

    Oczywiscie - bilans (ah..dopieroz *to* slowo na tej grupie moze byc
    zinterpretowane "po swojemu" :) bedzie z pewnoscia korzystny - mozg sie mniej
    zuzyje.

    > [...]
    > Napisałam Ci ogólnikowo. W ustawie rodzaje działalności są nieco bardziej
    > dookreślone, choć katalog, poza wyłączeniami jest otwarty.
    >
    > Ustawę masz tu:
    >
    > http://bap-psp.lex.pl/serwis/podatki/akty/98.144.930
    .htm

    > Ciebie interesuje (jakbyś sam się nie mógł zdecydować ;p) w szczególności
    > art. 12 (stawki w odniesieniu do rodzajów), wspomniany już chyba przeze
    > mnie art. 8 o wyłączeniach i załącznik nr 2.
    > Choć szczerze mówiąc polecam jeszcze art. 20, 21 i nie zaszkodzi art. 22.
    >
    > W sumie to jak do stycznia, to może przeczytaj całość? ;>
    > Podzielisz się wrażeniami... ;)

    Jesli masz do 30 (gora 35) lat, jestes sliczna i zgrabna, wysportowana, nie
    zolzowata, i lubisz lasy i jeziora (tudziez podlasie w ogole) to ozen sie ze
    mna ;P

    > A to już Gotrfyd Ci już opisał :)
    > nawiasem mówiąc - mój autorytet (ja też się podlizuję, a co?! ;))

    Sluchaj no...ja tak niby na grupe pisze, ale piszac wiem, ze pisze do
    Gotfryda ;)

    > Kupując środek trwały, nawet o wartości powyżej 3,5 tys. zł, przy
    > założeniu, że będzie Ci służył tylko przez niespełna rok, bo np.
    > przewidujesz, że ulegnie do tej pory zniszczeniu, albo, że przed upływem
    > roku sprzedasz, albo i co innego, to wtedy w momencie zakupu JA
    > (podkreślam, żeby nie było wątpliwości) wpisuję taki środek w koszty.
    >
    > Tylko faktycznie, potem ma go nie być. W przypadku, gdyby jednak okres
    > użytkowania uległ przedłużeniu, należałoby popełnić korektę, wyksięgować
    > wartość jednorazowego odpisu, zastosować odpowiednią stawkę amortyzacyjną,
> [...]

    No to to ja sie domyslam, ze jak Ci zostanie, to korekta...ale nie wiem, czy
    jak nie zostanie, to Ci kontrola post factum nie doczepi sie (no bo w danym
    miesiacu mieliby wieksza zaliczke - i wiecej kasy do obrotu ;) - a co dobiero w
    trakcie uzytkowania takie trwalego przedmiotu, a on tylko w KUP ;P

    > W sensie, że cywilna na ryczałcie, a Ty na kpir, albo odwrotnie? ;>
    > To co Ci tu jeszcze napisać? Większymi literkami? ;>
    > no to masz:
    > BRAK PRZECIWSKAZAŃ :))

    Nie nie nie...ja mowilem, ze z cywilna to juz w ogole nie wiem, o co chodzi, bo
    jej nie przerabialem nigdy...
    w czym ona jest lepsza/gorsza od DG ?? :PPP
    czy moge miec dwie ? jedna taka, druga taka ?? (ja naprawde nie znam sie na
    prawie podatkowym...KPiR nie ruszane od kwietnia, bo nie wiem, jak zamortyzowac
    sobie kupne za granica auto - choc sporo sie dowiedzialem, czym sie tez
    podzielilem na grupie, od pan z US a propos wpisywania w KUP kosztow zwiazanych
    z zakupem auta)
    generalnie to mam inny problem - mam klientow VATowych i nieVatowych...i
    przydalyby mi sie dwa twory, zebym mogl i VAT odliczyc, i go nie placic od
    uslug ;) jesli dobrze rozumiem, platnikiem jest osoba, wiec drugim tworem
    musialoby byc cos z osbowoscia prawna ? dobrze kombinuje ?? (jesli gadam
    glupoty, podkreslam, ze jestem lajkonikiem).

    > A widzisz! tu "mój" terytorialnie US w momencie przyjmowania karty
    > zgłoszenia DG, ma taką klauzulkę, z której wynika wybór nowego "działacza",
    > gdzie się określa, czy się chce skorzystać z możliwości przeszkolenia w tym
    > zakresie przez urzędnika.
    > Niestety nie znam żadnego delikwenta, który by skorzystał z takiej
    > możliwości, stąd brak możliwości oceny tego, co oferuje w tym zakresie US.

    No to chyba nie pochodzisz z Bialegostoku ;)
    Ja bym z przyjemnoscia - bo ja uwielbiam sie uczyc :)

    > Bo to była cisza przed burzą! Taką wiesz, oczyszczającą ;)

    Katharsis mi niepotrzebne. Nie mam czasu ;)

    pzdrvm,
    Efreet