  • Data: 2015-06-17 21:34:25
    Temat: Re: Ryzykowne inwestycje a podatki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    >Świadomy ryzyka myślałem o "inwestycji" w jakąś piramidkę w
    >początkach
    >jej działania. Dla uczytelnienia sprawy, niech będzie że
    >np. https://bitcoin-income.com/ tu, ale serwisów tego typu jest na
    >tony.

    >Piramidka zagraniczna, rozlicza się w bitcoinach.
    >Załóżmy, że "coś" bym zarobił, to mam zagwozdkę.
    >Jak od czegoś takiego zapłacić podatek? I czy w ogóle się nalezy? ;)

    Przychod w bitcoinach ? Mam watpliwosci.
    No ale US moze ich nie miec :-)

    Za to po wymianie na uznane waluty ... chyba wypadaloby zglosic ..

    ewentualnie potraktowac jak papier wartosciowy - tez podatek przy
    spieniezeniu.

    >Zakładam, że tak, ale nie wiem jak takie coś ugryźć prawnie.
    >Niby pasowałaby belka, ale PITów takie firmy mi nie wystawią.

    Nie musza - deklarujesz sam.
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/728617,kiedy
    -bitcoin-podlega-realnym-podatkom.html

    Ciekawe co "minerzy" ... produkcja wymaga chyba zgloszenia
    dzialalnosci i zaplacenia VAT :-)

    J.