  • 1. Data: 2002-06-12 14:37:57
    Temat: SAMOCHOD CIEZAROWY - BEZ HOMOLOGACJI
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Czy mam prawo odliczyc VAT od samochodu na ktorego ja nie mam homologacji.
    Dodam, ze samochod jest typowo ciezarowy. Ma ladownosci 14 ton, ale ...
    homologacji nie mam. Kupuje tez drugi o ladownosci 1500 kg i tez nie mam
    homologacji. Czy ta pieprz... homologacja jest mi konieczna do odliczenia
    VAT???
    Wiem, ze te homologacje pewnikiem gdzies istnieja, ale jak to znlezc
    dranstwo. Samochod nie jest nowy.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2002-06-13 01:55:53
    Temat: Odp: SAMOCHOD CIEZAROWY - BEZ HOMOLOGACJI
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adamski <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae7nbd$hql$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > VAT???
    > Wiem, ze te homologacje pewnikiem gdzies istnieja, ale jak to znlezc

    zapewne jest jakis producent tego dranstwa - mozna uderzyc do niego po homo.
    Jesli nie - to importer aut tej marki. Jesli to nietypowy zlom, to nie
    wiem... :(

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2002-06-13 14:37:15
    Temat: Re: SAMOCHOD CIEZAROWY - BEZ HOMOLOGACJI
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > zapewne jest jakis producent tego dranstwa - mozna uderzyc do niego po
    homo.
    > Jesli nie - to importer aut tej marki. Jesli to nietypowy zlom, to nie
    > wiem... :(

    Dla ulatwoenia dodam, ze jeden sam sprowadzilem i ja jestem importerem. mam
    karte wozu tlumaczona i jest jak wol napisane ladownosch 1500 kg, a ten
    drugi 14 ton ladownosci ale homologocja??? Nie mam pojecia co z
    homologacja:((((((

    Czy tylko ja mam wrazenie, ze przepis jest debilny???
    Adam

  • 4. Data: 2002-06-13 16:32:21
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adamski <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeabmq$oh$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > karte wozu tlumaczona i jest jak wol napisane ladownosch 1500 kg, a ten
    > drugi 14 ton ladownosci ale homologocja??? Nie mam pojecia co z

    Poszukaj oficjalnego importera aut tej marki i do niego uderz.

    I jakie to samochody, moze uda sie cos znalezc w sieci?

    A tak w ogole - to jakim cudem udalo Ci sie zarejestrowac te samochody bez
    homologacji? Wydzialy Komunikacji bez homologacji nie rejestruja aut z
    importu (krajowych zreszta tez).

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2002-06-13 20:39:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    samochody bez
    > homologacji? Wydzialy Komunikacji bez homologacji nie rejestruja aut

    Chodzi o tak zwane samochody
    bezspornie ciężarowe.
    Ponieważ ostatnio mi się oberwało w tym temacie,
    podrzucam:
    (nie mam linka do tego)

    ******************
    ********
    "RZECZPOSPOLITA POLSKA
    MINISTER FINANSÓW
    PP2-813-96/01/GM

    Izby Skarbowe
    Urzędy Kontroli Skarbowej
    wszystkie

    Warszawa 2000.02.08

    W związku ze zgłaszanymi pytaniami i wątpliwościami
    przez podatników i organy podatkowe dotyczącymi
    stosowania przepisów § 12 ust. 3 i 4 rozporządzenia
    Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy
    o podatku od towarów i usług oraz
    o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 109, poz. 1245 z późn. zm.)
    w celu zapewnienia jednolitego stosowania prawa podatkowego,
    na podstawie § 14 par. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
    - Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.), uprzejmie
    wyjaśniam:

    Zgodnie z § 12 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów
    z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym (Dz.U. nr 109, poz. 1245 z późn. zm.) podatnikom
    nabywającym samochody inne niż osobowe, które nie posiadają
    homologacji producenta lub importera wymaganej dla tego rodzaju
    samochodów, nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego
    oraz do zwrotu różnicy podatku, o kwotę podatku naliczonego
    związanego z nabyciem tych samochodów.

    W związku z powyższym, przepis § 12 ust. 3, a tym samym i ust. 4,
    nie dotyczy samochodów będących bezspornie np. samochodami
    ciężarowymi czy specjalistycznymi, które jako samochody nowe
    (wyprodukowane w kraju lub sprowadzone z zagranicy) posiadały
    homologację na taki właśnie typ pojazdu. Przepis ten ma zatem
    zastosowanie w szczególności do samochodów, które jako
    pojazdy nowe, wyprodukowane w kraju lub sprowadzone
    z zagranicy, były (są) samochodami osobowymi, z w wyniku
    zmian dokonanych w ich konstrukcji, zmieniły swój charakter,
    przeznaczenie, istnieje możliwość przewozu nimi zarówno
    osób jak i ładunku ( np. poprzez rozmontowywane lub składane fotele)."

    Pzdr
    CEZ

  • 6. Data: 2002-06-13 21:30:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > "RZECZPOSPOLITA POLSKA
    > MINISTER FINANSÓW
    > PP2-813-96/01/GM
    >

    > Izby Skarbowe
    > Urzędy Kontroli Skarbowej
    > wszystkie
    >
    > Warszawa 2000.02.08

    2001 oczywiście

  • 7. Data: 2002-06-13 23:20:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jun 2002, cef wrote:
    [...]
    >+ Chodzi o tak zwane samochody bezspornie ciężarowe.
    >+ Ponieważ ostatnio mi się oberwało w tym temacie,
    >+ podrzucam:
    >+ (nie mam linka do tego)

    Och, no problem:
    http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&as_sco
    ring=r&hl=en&newwindow=1&btnG=Google+Search&as_epq=&
    as_oq=bezspornie&as_eq=&as_ugroup=*.podatki&as_usubj
    ect=&as_uauthors=&as_umsgid=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=m3
    &as_mind=12&as_minm=5&as_miny=1981&as_maxd=13&as_max
    m=6&as_maxy=2002
    czyli po kliknięciu:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+be
    zspornie+group:*.podatki&num=100&hl=en&lr=&newwindow
    =1&scoring=r&as_qdr=m3

    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-06-14 06:55:01
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > przeznaczenie, istnieje możliwość przewozu nimi zarówno
    > osób jak i ładunku ( np. poprzez rozmontowywane lub składane fotele)."

    O to mi chodzilo. Masz u mnie piwo (lub cole) w zaleznosci od preferencji.
    Pozdrawaim Adam