    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: SC Zatrudnienie pracownika bez wiedzy wspólnika
    Date: Wed, 16 Feb 2005 14:30:08 +0100

    Maria wrote:

    > W pierwszej połowie lat dziewiędziesiątych pracowałam w spółce cywilnej,
    > która zatrudniała kilku pracowników i jak pamiętam ZUS przypisywał danego
    > pracownika do tego pracodawcy, który podpisywał umowę danego pracownika.
    > Od kilku lat mój znajomy pracuje w spólce cywilnej i zawsze w rozmowie
    > podkreśla, że jest tego a nie drugiego pracownikiem i że ten drugi nie ma
    > prawa czepiać się jego.
    > Z tych dwu przykładów wynika, że każdy ze wspólników może zatrudniać
    > pracowników.
    > Maria

    Niestety Pani Mario przyklady nie sa zrodlem prawa w RP.

    s.c to taki dziwny twor, ktory nie ma osobowosci prawnej, a jest
    platnikiem VAT i platnikiem skladek ZUS.

    Wspolnicy odpowiadaja solidarnie za zobowiazania podjete przez wspolnikow.

    Miedzy soba moga okreslic swe kompetencje jak chca, wiec moga sie umowic,
    ze temuPanu nic do tego pracownika...
    ale to jest ICH sprawa..

    Boguslaw