  • Data: 2005-02-16 16:59:09
    Temat: Re: SC Zatrudnienie pracownika bez wiedzy wspólnika
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Genek napisał(a):

    >Witam
    >Jak w tytule: Jest SC. po 50 proc. jeden ze wspólników zatrudnia fikcyjnie
    >pracownika bez wiedzy drugiego wspólnika.
    >1) Czy wymagane są dwa podpisy (obydwu właścicieli) przy zatrudnieniu
    >pracownika?(jakie mogą być konsekwencje przy braku jednego z nich.
    >2) Jak to się ma do roszczeń ZUS?
    >Porady i przepisy prawne mile widziane.
    >Pozdrawiam
    >
    >Genek

    Zależy od zapisów w umowie spółki.
    Tradycyjnie każdy wspólnik ma prawo reprezentować spółkę w zakresie
    spraw nie przekraczających zwykłych czynności spółki. A taką czynnością
    wg mnie jest podpisanie umowy o pracę. Chyba, że w umowie mieliście te
    czynności zastrzeżone dla reprezentacji przez wszystkich wspólników

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl