  • Data: 2007-03-14 07:51:32
    Temat: Re: Samochod "na firmę" - kupować czy lizać?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Mar 2007, latet wrote:

    > Słyszalem, ze niezlym pomyslem jest leasing.
    > Jakie ma on najwazniejsze wady

    Per salo wychodzi "netto" drożej, również drożej niż zakup na kredyt,
    leasingodawca też z czegoś musi żyć :)
    Przy PK pozwala nieco manipulować kwotą majątku - pieniądze są
    te same, ale w innej przegródce, a że modne jest np. rozliczanie
    zarządu współczynnikiem "zysk z jednostki majątku trwałego"
    to i "lepszość zarządu" tak wykazują :P, przy zarządzie
    osobistym oczywiście to bez znaczenia :)

    > i zalety

    Pozwala szybcieć "topić w koszty" wartość zakupu, jak firma ma
    niską "zdolność kredytową" to leasing dostanie łatwiej niż
    pożyczkę lub kredyt. Jak Cię stać na zakup "z ręki" to oczywiście
    bez znaczenia.
    Nie sprawdzałem czy i na ile odbija się to w razie zamknięcia DG,
    może być tak że wpływ jest "pozytywny" z okazji wpisania mniejszej
    wartości nabycia do EST (oraz mniejszej wartości VAT odliczonej
    tylko od wykupu).

    A, i są dwa leasingi, opisałem tylko jeden (ten w którym
    nabywca odlicza raty leasingu a nie amortyzacji).
    Tu zajrzyj:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=leasing+kredyt&n
    um=100&as_ugroup=*.podatki

    pzdr, Gotfryd