    From: Rafał Wilk <rw@inet_CYFRA6_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód osobowy w firmie
    Date: Sat, 26 Jul 2014 13:31:25 +0200

    W dniu 2014-07-26 13:08, BartekK pisze:
    > A wiesz o tym, że jak przyjdzie ci do głowy sprzedaż tego auta - to
    > będziesz musiał kupującemu wystawić na nie pełną fakturę vat z 23% vatu,
    > który w 100% będziesz musiał odprowadzić? (po 1kwietnia - nie ważne czy
    > jak kupowałeś auto - to dostałeś fakturę vat i odliczyłeś vat, czy nie,
    > i że tylko 50% vatu mogłeś odliczać od wszystkiego). Czyli realnie albo
    > sprzedaż auto o 23% drożej (nierealne, bo kto by chciał płacić więcej),
    > albo o 23% mniej ci zostanie w kieszeni po sprzedaży, niż zapłaci ci
    > kupiec...

    No chyba, że przed sprzedażą postanowi tego samochodu poużywać trochę
    wyłącznie prywatnie. Po uprzednim przekazaniu na cele prywatne (o ile
    nie miał prawa do odliczenia VAT przy zakupie) to ZTCW nie wystąpi
    obowiązek doliczenia VAT. Nie mniej podatek dochodowy i tak pozostanie
    do rozliczenia; o ile nie minie bodajże lat 10.

    Swoją drogą uważam, że z tą sprzedażą wg. nowych przepisów to duża
    niesprawiedliwość.