eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochodowo-podatkowa łamigłówka :-) › Re: Samochodowo-podatkowa łamigłówka :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochodowo-podatkowa łamigłówka :-)
    Date: Thu, 11 Oct 2007 18:46:34 +0200
    Organization: s...@a...pl
    Lines: 58
    Message-ID: <feljvi$f80$1@news.onet.pl>
    References: <feko45$n6m$1@atlantis.news.tpi.pl> <fekpr7$uut$1@news.onet.pl>
    <fekqpd$3ov$1@atlantis.news.tpi.pl> <fel0mq$kug$1@news.onet.pl>
    <fel268$3g7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Reply-To: <s...@a...pl>
    NNTP-Posting-Host: abxg81.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1192121138 15616 83.9.0.81 (11 Oct 2007 16:45:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Oct 2007 16:45:38 +0000 (UTC)
    X-Sender: N51/xad5EEWSFSsZ7zcvBTDWvZlagWPi
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:189885
    [ ukryj nagłówki ]

    >>Do podatków i EŚT zdatny to on jeszcze nie był.

    > Dlaczego nie?
    > Oczywiście to żadna wyrocznia, ale konsultowałem tę kwestię w KIP przed
    > wpisaniem do EŚT. Konsultantka porozumiała się z ekspertem i nie było
    > przeciwwskazań. Przepisy też przejrzałem (może niezbyt dokładnie).
    > Tak więc gdzie jest haczyk?


    Sam udzieliłeś odpowiedzi w swoim pierwszym poście:

    >Pojazd nie nadawał się zresztą do natychmiastowego przerejestrowania,
    >ponieważ nie spełniał warunków (polskiego) prawa o ruch drogowym.
    >Cały czas ma jeszcze ważne badania techniczne.

    Art. 22a ustawy PIT mówi, że "Amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art.
    22c, stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone
    we własnym zakresie, *kompletne i zdatne do użytku* w dniu przyjęcia do
    używania:"

    A Twój pojazd nie był zdatny do uzytku. Nie spełniał np. warunków polskiego
    prawa o ruchu drogowym.

    Fajnie by było kupić np. puknięty samochód, wprowadzić go od razu do EŚT,
    potem go podremontować (odliczając VAT od części i robocizny), a potem
    spowrotem przekazać go na cele osobiste :) VAT w kieszeni, a i PIT trochę
    niższy... Ale nie ma tak dobrze.

    >> Z ciekawosci - a jaką wartość przyjąłes za wartość początkową?
    > Było to przekazanie własnego środka trwałego na cele DG.
    > Jako wartość początkową przejąłem wartość z faktury + akcyza.

    + koszty jego dostosowania do polskiego prawa
    + koszty jego sprowadzenia
    + koszty jego rejestracji

    Dlaczego zaniżasz wartość początkową?

    Art. 22g ustawy PIT: "Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy,
    powiększoną o koszty związane
    z zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego lub wartości
    niematerialnej i prawnej do używania, a w szczególności o koszty transportu,
    załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu, instalacji i
    uruchomienia
    programów oraz systemów komputerowych, opłat notarialnych, skarbowych
    i innych, odsetek, prowizji, oraz pomniejszoną o podatek od towarów i usług,
    z wyjątkiem przypadków, gdy zgodnie z odrębnymi przepisami podatek od
    towarów
    i usług nie stanowi podatku naliczonego albo podatnikowi nie przysługuje
    obniżenie kwoty należnego podatku o podatek naliczony albo zwrot różnicy po-
    datku w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. W przypadku importu
    cena nabycia obejmuje cło i podatek akcyzowy od importu składników majątku."

    > Następnie planowałem ulepszyć ŚT.

    Ulepszyć możesz, ale najpierw doprowadzić go powinieneś do "zdatnosci".


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1