    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochodowo-podatkowa łamigłówka :-)
    Date: 11 Oct 2007 18:09:12 GMT

    s...@a...pl w <news:feljvi$f80$1@news.onet.pl>:

    > Sam udzieliłeś odpowiedzi w swoim pierwszym poście:
    [...]
    > Art. 22a ustawy PIT mówi, że "Amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art.
    > 22c, stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone
    > we własnym zakresie, *kompletne i zdatne do użytku* w dniu przyjęcia do
    > używania:"

    > A Twój pojazd nie był zdatny do uzytku. Nie spełniał np. warunków polskiego
    > prawa o ruchu drogowym.

    Nie jeździł, zagrażał bezpośrednio bezpieczeństwu ruchu? Jest obowiązek
    używania ŚT na drogach publicznych i w strefach zamieszkania?

    > Fajnie by było kupić np. puknięty samochód, wprowadzić go od razu do EŚT,
    > potem go podremontować (odliczając VAT od części i robocizny), a potem
    > spowrotem przekazać go na cele osobiste :) VAT w kieszeni, a i PIT trochę
    > niższy... Ale nie ma tak dobrze.

    Czujesz różnicę pomiędzy kierownica z prawej, reflektory nie tak świecą a
    pukniętym, nienadającym sie do użycia samochodem?

    > + koszty jego dostosowania do polskiego prawa

    Do dnia przekazania nie było kosztu dostosowania

    > + koszty jego sprowadzenia

    No te mogły być

    > + koszty jego rejestracji

    Tych też nie było.

    > Dlaczego zaniżasz wartość początkową?

    > Art. 22g ustawy PIT: "Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy,
    > powiększoną o koszty związane
    > z zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego

    No i widzisz, sama cytujesz co powyżej, a pytasz sie o koszty, poniesione po
    tym dniu.

    > Ulepszyć możesz, ale najpierw doprowadzić go powinieneś do "zdatnosci".

    Jako samochód jest "zdatny" do jazd po placu...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]