    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samodzielna naprawa części i jej sprzedaż
    Date: Mon, 18 Aug 2008 06:30:10 +0200

    On Sun, 17 Aug 2008, Marcin Patoła wrote:

    > Nie wiem czy dobra grupa :-) Ale do rzeczy:
    >
    > Przyjeżdża klient samochodem z uszkodzonym gaźnikiem, lecę do sklepu,
    > kupuję nowy gaźnik, wsadzam klientowi, a on płaci. Jego stary gaźnik
    > mi zostaje, ale naprawiam go we własnym zakresie, czyszczę, reguluję
    > i odstawiam na półkę. Na drugi dzień przyjeżdza inny klient i znów
    > gaźnik, więc biorę ten naprawiony, wsadzam, klient płaci i tak w
    > kółko.
    >
    > Czy mogę drugiego klienta skasować za gaźnik, skoro go nie ma na
    > stanie?
    > Co zrobić, żeby się pojawił?

    Odkupić od 1. klienta.
    IMVHO można dać 1 zł zniżki "z okazji zostawienia starego" na
    przykład.
    No i nie kantować drugiego, że gaźnik nowy, bo będzie awantura :)
    (i słusznie), tylko zapodać że "regenerowany" (ze stosowną różnicą
    w cenie).

    > A jeśli przez zimowe wieczory wystrugam taki gaźnik własnymi rękami,
    > to co zrobić, żeby go mieć na stanie? Przyjmijmy, że bryłę metalu na
    > gaźnik kupiłem i mam na nią fakturę.

    To się "produkcja" nazywa!
    Trzeba rozeznać, czy gaźnik wymaga CE - jeśli deklaracji, trzeba
    wystawić ją samemu, jeśli certyfikacji (nie znam się na częsciach
    do aut!) to gorzej.

    pzdr, Gotfryd