  • 1. Data: 2002-09-26 08:31:49
    Temat: Samodzielny księgowy
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy ktos uprzejmy moze powiedziec jak wyglada obecnie sciezka zdobycia
    uprawnienia do samodzielnego prowadzenia ksiag rachunkowych.

    Wyksztalcenie mam ok - studia kierunkowe, praktyka w ksiegowosci tez - robie
    rzeczy opisane w rozporzadzeniu od 2,5 roku. Tylko gdzie teraz? Jaki urzad,
    jakies wnioski, oplaty (pewnie skarbowe)? Nie powiem zebym przepadal za
    urzedasami, ale jak trzeba to trzeba:-)

    Z gory dziekuje.

    Pozdrawiam
    Łukasz Goralczyk

  • 2. Data: 2002-09-26 11:40:30
    Temat: Re: Samodzielny księgowy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 26 Sep 2002 10:31:49 +0200, "Łukasz Góralczyk"
    <l...@p...onet.pl> zakodował:

    >rzeczy opisane w rozporzadzeniu od 2,5 roku. Tylko gdzie teraz? Jaki urzad,

    W jakim rozporządzeniu? Na samodzielnego księgowego nie są wymagane
    żadne "kwity" (poza tymi, których wymaga z własnej, nieprzymuszonej
    woli i widzimisie pracodawca).

    Jeżeli masz na myśli usługowe prowadzenie ksiąg to trzeba 3 lata
    doświadczenia i magister z odpowiedniej uczelni, albo 2 lata i zdany
    egzamin):

    § 3. 1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych wydaje
    certyfikat księgowy osobom fizycznym, które:

    1) złożyły oświadczenie, iż posiadają pełną zdolność do czynności
    prawnych i korzystają z pełni praw publicznych, nie były skazane
    prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa popełnione umyślnie oraz za
    czyny określone w rozdziale 9 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
    rachunkowości, zwanej dalej "ustawą",

    2) spełniają co najmniej jeden z poniższych warunków:

    a) udokumentowały trzyletnią praktykę w księgowości oraz posiadają
    wykształcenie wyższe magisterskie uzyskane na jednym z kierunków
    ekonomicznych o specjalności rachunkowość, w jednostkach
    organizacyjnych szkół wyższych, uprawnionych zgodnie z odrębnymi
    przepisami do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych,

    b) udokumentowały trzyletnią praktykę w księgowości, posiadają
    wykształcenie wyższe magisterskie oraz ukończyły studia podyplomowe z
    zakresu rachunkowości w jednostkach organizacyjnych szkół wyższych,
    uprawnionych zgodnie z odrębnymi przepisami do nadawania stopnia
    naukowego doktora nauk ekonomicznych,

    c) udokumentowały dwuletnią praktykę w księgowości, posiadają
    wykształcenie co najmniej średnie oraz złożyły z wynikiem pozytywnym
    egzamin sprawdzający kwalifikacje osób ubiegających się o certyfikat
    księgowy, zwany dalej "egzaminem".

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-09-27 11:55:44
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Kaizen wrote:
> [...]
    > wykształcenie co najmniej średnie oraz złożyły z wynikiem pozytywnym
    > egzamin sprawdzający kwalifikacje osób ubiegających się o certyfikat

    O ile sie nie mylę, to była zmiana i teraz wszyscy muszą zdawać egzamin
    (pisała o tym Rzeczpospolita na początku roku) i zdaje się że obniżono wymóg
    wykształcenia na średnie

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 4. Data: 2002-09-27 12:22:43
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 27 Sep 2002 13:55:44 +0200, "DarekS"
    <a...@a...com.pl> zakodował:

    >O ile sie nie mylę, to była zmiana i teraz wszyscy muszą zdawać egzamin
    >(pisała o tym Rzeczpospolita na początku roku) i zdaje się że obniżono wymóg
    >wykształcenia na średnie

    Nie jesteś na bieżąco. To co cytowałem pochodzi z 18 lipca 2002 r.

    http://mf.gov.pl/rachunkowosc/rmf02-17-18.shtml

    Ps. Musiałeś cytować wszystko co napisałem i zacytowałem, żeby dodać
    tylko 3 linie?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-09-27 13:29:36
    Od: "Delfina" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    urzad,
    > jakies wnioski, oplaty (pewnie skarbowe)? Nie powiem zebym przepadal za

    wyślij artykuł do znajomego... wersja do wydruku...

    Uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
    Od 1 stycznia 2002 r. obowiązują nowe zasady otrzymywania świadectw
    kwalifikacyjnych, które uprawniają do prowadzenia biur rachunkowych. Nowe
    rozporządzenie Minister Finansów z 7 grudnia 2001 r. w sprawie uprawnień do
    usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (Dz.U. Nr 148, poz. 1652)
    sprawiło, że znacznie więcej osób musi zdać egzamin, by móc otrzymać
    świadectwo kwalifikacyjne.

    begin 666 serwis.gif
    M1TE&.#EACP`?`*+_`/___SP\G@``@ ``=0```````````````"P`````CP`?
    M`$ #E@BZW/XPRDFKO?B%(;K_8"B.9&F>:*JNG+>M<"S/=#V^=J[O?-E
    VF:!P
    M2"P:%[B><LFD)9O0:/0GK5JOV*S62=UZOQ[J$TS6BKOEM':L;C?
    /[CB4>JS;
    M[_B\?L_O^_^ @8*#A(6&AX@`;'*,-G"-D#F/D90RDY68,HN9G":;G: "EZ&D
    5HA^?I9BCJ9UTB:^PL;*SM+6$"0`[
    `
    end

    begin 666 belka.gif
    M1TE&.#EA&0(?`)'_`/___P``@ ```````"P`````&0(?`$ "Q82/J<OM#Z.<
    MM-J+L]Z\^P^&XDB6YHFFZLJV[@O'\DS7]HWG^L[W_@\,"H?$HO&
    (3"J7S*;S
    M"8U*I]2J]8K-:BV!KO<+#HO'Y++YC$ZKU^RV^PV/R^?TNOV.S^O
    W_+[_#Q@H
    M.$A8:'B(*+BUR-CH^ @9*3E)66EYB9FIN<G9Z?D)&BHZ2EIJ>HJ:JKK*VNKZ
    M"ALK.TM;:WN+FZN[R]OK^PL<+#Q,7&Q\C)RLO,S<[/P,'2T]35U
    M?8V=K;W-
    +W>W]#1XN[EP``#L`
    `
    end

    begin 666 powrot.gif
    M1TE&.#EA4 `?`)'_`/___P``@ ```````"P`````4 `?`$ "EH2/J<OM#Z.<
    MM-J <=* \QX86DB&8(9\'VBU[@O'\ORL] V;^+YE_@\,"H?$HO&(3"J70Y[S
    M"9W89+Z>R*3"EDK7KI=UF%)0*5U8E]V>P=^5. J/R^?TNOV.S^OW_/[=7/<6
    M0W9&>)(EXO730PAT456FB*9U`N8QN9;9`EF(V#:2!NCYY6(CMJC
    IZ<9)ZN?Z
    )"ALK.VM7```[
    `
    end

    begin 666 powiadom.gif
    M1TE&.#EA% `3`( !`````/___R'Y! $```$`+ `````4`!,```(VC(^IR^T*
    MHIQ4FO@.#H#GWGDB$Y8:>8XJ%UXNTK:I#%ZR&&MECCNF=UO46!F
    ;K8*T%)?,
    %IJ$``#L`
    `