eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamozatrudniający stracą przywileje podatkowe - jak to wygląda w praktyce? › Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w praktyce?
    From: Pawel <p...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samozatrudniajšcy stracš przywileje podatkowe - jak to wyglšda w
    praktyce?
    Date: Fri, 24 Nov 2006 09:51:00 +0100

    t napisał(a):

    > No właśnie, kto zechce to to obejdzie jednym posunięciem pióra po umowie,
    <ciach>
    Chyba jednak samo przeredagowanie umowy nie wystarczy...

    http://podatki.wp.pl/POD,2,b,4,wid,8616031,wiadomosc
    i.html?P%5Bpage%5D=1

    <cytat>
    Istotne jest to, że jeśli PIP na podstawie przepisów prawa pracy uzna,
    że ma do czynienia z umową o pracę, urząd skarbowy nie będzie już musiał
    udowadniać na postawie znowelizowanych przepisów ustawy o PIT, że nie
    jest to działalność, bo nie pasuje do nowej definicji.
    [..]
    Już dotychczasowe przepisy prawa pracy regulują kwestie związane z
    poprawną klasyfikacją umów. Z art. 22 kodeksu pracy wynika, że nazwa
    umowy, np. umowa zlecenia, nie ma decydującego znaczenia dla oceny, czy
    jest to umowa zlecenia. Zawsze należy uznać, że jest to stosunek pracy,
    jeżeli praca jest wykonywana w warunkach typowych dla stosunku pracy -
    wyjaśnia Agnieszka Pytlas-Skwierczyńska.
    </cytat>

    --
    Paweł