  • Data: 2020-05-04 13:13:17
    Temat: Re: Skala podatkowa - dlaczego mi się nie zgadza?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-03 o 17:59, Budzik pisze:

    > W excelu liczysz? ;-D

    Używam (od zawsze) tego:
    https://pit.dobry.pl/
    Chyba byli pierwsi - to już 22 edycja programu.

    Wiem, że obecnie są programy skonstruowane nieco inaczej - nie jako
    wypełnianie formularza tylko seria pytań.

    Ale w tym roku kolega o mało nie przejechał się na tym, bo w programie
    finansowo/księgowym kolumna w której były składki na ubezpieczenie
    zdrowotne do odliczenia miała zły opis - że to są niby zapłacone i on w
    takim programie do PITów na pytanie o zapłacone wpisał tę wartość i mu
    program obliczył z tego jakąś część.

    > Mysle ze przy takich kwotach, jakbys tego nie wpisał do pit to bedzie
    > dobrze.
    > :)

    Nie byłbym taki pewny. Nadal są urzędy i urzędy.

    > Chociaz... ostatnio znajomy opowiadał ze skłądał wniosek o dofinansowanie
    > na kilkadziesiat tysiecy to dostał do poprawki ze wzgledu na dwie sprawy
    > gdzie jedna to była kwestia 300zł a druga zmiana wniosku o 100zł przy czy
    > ta zmaiana nie miała zadnego znaczenia bo i tak łapał sie na dokładnie
    > taki sam prog dochodów. Moze miał pecha... ;-)

    Kiedyś potrzebowałem od US do banku zaświadczenie o nie zaleganiu.
    Złożyłem wniosek i miałem przyjść za tydzień. Za tydzień się dowiaduję
    że jeszcze nie ma. Za drugi nadal nie ma. Odsyłają mnie do konkretnego
    pokoju. Dopiero tam się dowiaduję, że nie wystawili bo nie mogą bo mam
    zaległość. Kolega robiący przelew zrobił czeski błąd i zamiast zapłacić
    końcówkę 43gr zapłacił 34gr. Różnica 9gr, ale z biegiem czasu narosły
    odsetki. No i musiałem lecieć do innego budynku do kasy aby wpłacić 11
    gr i z kwitkiem z kasy z powrotem do urzędników. No i chyba tydzień
    później miałem już to zaświadczenie.
    P.G.