    Date: Sat, 22 Sep 2012 19:41:00 +0200
    From: StS <"sts"@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Składka na NFZ
    <505dbb8a$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@p...pl.invalid>
    <505dd80f$0$1313$65785112@news.neostrada.pl>
    <505ddfbf$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-09-22 17:56, Kviat pisze:

    > Widzisz, ty rozumiesz tytuł ubezpieczenia potocznie "z tytułu wypadku".
    > Ale chodzi o tytuł ubezpieczenia jaki został zgłoszony do ZUS na
    > formularzu zgłoszeniowym celem płacenia składki. Tzw. "tytuły
    > ubezpieczenia" to kody cyfrowe, które mają swoje jasno określone
    > odpowiedniki słowne, a jest ich takie mnóstwo, że jedynie precyzyjna
    > odpowiedź w postaci tego konkretnego kodu cyfrowego może coś
    > podpowiedzieć, żeby podpowiedzieć tobie.
    > Sprawa druga, jeżeli ktoś płacił składki i nagle przestał płacić, to nie
    > mógł sobie tak nagle przestać - musiał to zaprzestanie płacenia również
> [...]

    W końcu coś konkretniejszego. Powód był taki, że przestano mi
    ściągać podatek i otrzymywałem "rentę" brutto i dlatego
    powinienem był sam płacić składki czego przez niezrozumienie
    tego faktu nie dopełniłem. Nie wiem czy jeszcze czegoś
    nie dopowiedziałem by dowiedzieć się co teraz mnie będzie
    czekało jeszcze aby sprawę doprowadzić do rozwiązania czyli
    przywrócenia uprawnień i odblokowania karty czipowej.