    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Skladka rentowa do ZUS
    Date: Mon, 23 Apr 2012 08:40:24 +0200

    wiadomości news:915244057.20120422222503@pik-net.pl.invalid...
    > Hello Ajgor,
    >
    > Sunday, April 22, 2012, 9:30:52 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > [...]
    >
    > Poszły na wypłaty rent dla osób, które z rent korzystają.

    > A niby jakim prawem?
    >
    > Czy żądasz od ubezpieczycieli samochodu zwrotu składek ubezpieczenia
    > OC, bo nigdy nie spowodowałeś wypadku?

    Z ubezpieczycielem podpisuje umowe, i mam prawo wyboru ubezpieczyciela.
    Z ZUS-em nigdy nic nie podpisywalem, i nikt mnie o zdanie nie pytal. Wiec to
    nie to samo.
    A po za tym na logike wydaje mi sie, ze tak. Ubezpieczyciele tez powinni
    zwracac skladki,
    jesli nic sie w danym roku nie wydarzylo :) Bo niby czmu nie? Jest chociaz
    JEDEN argument przeciw temu,
    oprocz obowiazujacego prawa, i chciwosci? Skladka OC jest zabezpieczeniem na
    wypadek, jesli spowoduje wypadek.
    Zeby ubezpieczyciel mogl z moich pieniedzy pomoc mojej ofierze w naprawie
    szkod, jakie spowodowalem.
    A jesli nie spowodowalem zadnego wypadku, to skladka powinna wrocic do mnie.
    A przynajmniej przejsc na nastepny rok,
    z ewentualna mala doplata na wyrownanie inflacji. Tak by bylo logiczniej.
    Jedynym wytlumaczeniem obecnego stanu rzeczy jest chec zarobienia przez
    firmy ubezpieczeniowe kasy za nic.