    From: Hikikomori San <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Składki ZUS gdy brak PIT 5
    Date: Sat, 08 Apr 2006 17:31:37 +0200

    cef wrote:

    > Skąd pomysł, że przychody tak można rozliczać?

    Znaczy ja zrozumialem sytuacje tak:

    od lutego rusza DG
    rusza projekt, pisanie czegos, za co faktura bedzie w maju
    do maja nie ma przychodu
    przedsiebiorca placi ZUS za luty, marzec, kwiecien, maj, ...
    PIT-5 sklada, gdy wykaze przychod wiekszy od kwoty zwolnionej
    w maju wystawia duza fakture
    w czerwcu sie rozlicza: przychod z faktury (nawet niezaplaconej) oraz
    ZUS narastajaco obnizy podatek

    powyzsze (koncowka) - memorialowo

    nie wiem dokladnie jak jest kasowo, ale kasowo przychod to chyba jak
    wplunie kasa do kasy, czyli za FV majowa moze to byc czerwiec. wtedy
    jest przychod. Cos takiego dziala z FV-MP

    stad tez napisalem, ze moze PIT-5 byc nawet miesiac pozniej przy
    rozlicznaiu metoda kasowa...

    poknocilem cos?

    > Zajrzyj do art 14 :przychodem są kwoty należne
    > nawet jeśli faktycznie nie wpłyną.

    przy memorialowym rozlicznaiu, tak?

    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f