    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sp. z o.o. sp. komandytowa
    Date: Wed, 19 Aug 2009 17:55:00 +0200

    Dnia Fri, 14 Aug 2009 18:15:05 +0200, Marian Paździoch napisał(a):

    > Witam,
    > skoro to grupa dyskusyjna, a nie poradnia ;) to w końcu podyskutujmy. Wielu
    > przedsiębiorców decyduje się założyć taki twór jak sp. z o.o. sp.
    > komandytowa,

    a zwróciłeś uwagę na faktury z hipermarketów?
    Jak sobie pooglądam nagłówki, to znaczna ich ilość to takie właśnie spółki.

    > aby uniknąć "podwójnego" opodatkowania. Wydaje się, że taki
    > sposób ma same plusy, pomijając podwójną księgowość (ale za to oszczędzamy
    > środki, które można przeznaczyć na ową księgowość). Mimo tego nie wszyscy
    > się na to decydują i zakładają "samotne" spółki z o.o.. Czy problem tkwi w
    > braku świadomości przedsiębiorców (raczej to wykluczam, ktoś kto bierze się
    > za coś więcej niż dg RACZEJ pojęcie ma...), czy może jednak taka spółka to
    > więcej komplikacji?

    To ja jeszcze swoje trzy grosze wcisnę, mogę? ;>
    To, że podatkowo to jest doskonałe rozwiązanie, to jeszcze weźcie proszę
    pod uwagę kwestię odpowiedzialności.
    Tu to już po prostu cud, miód!

    Ta spółka to komplementariusz (co najmniej jeden) i komandytariusze.
    Odpowiedzialność za zobowiązania spółki ponosi komplementariusz, czyli
    jakby w jego miejscu była właśnie spółka z o.o. taka z minimalnym kapitałem
    (te 5 tys.!), czyli odpowiedzialność do wysokości kapitału...
    prezezem byłby jakiś niebogaty, nic nie posiadający szary człowiek...

    I ta spółka miałaby 5% udziału w dochodach spółki komandytowej. Hmm.. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna