  • 11. Data: 2007-07-25 21:00:18
    Temat: Re: Spadek z Niemiec
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.tv1fylg3ipkhj4@unk.compnet.com.pl...

    > Zdaje się że te podatki są wymagalne w momencie powołania się na darowiznę
    > albo spadek,
    > więc zakładając trwanie obecnego stanu prawnego nie mógłbyś bezpiecznie
    > kupić auta czy domu
    > nawet za 10 lat.

    zgadza się, nie ma przedawnienia w takim przypadku.
    5 lat będzie begło dopiero od momentu w którym US dowie się o koniecznosci
    zaplaty takiego podatku. Wówczas ma 5 lat na wydanie decyzji.

  • 12. Data: 2007-07-25 21:06:40
    Od: "Malinowy [bluzgi] Miś" <m...@a...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Tak, wewnątrzunijne umowy o wymianie informacji skarbowej.
    > Po prawdzie, sądząc z objawów, na razie działa toto wyrywkowo, ale
    > pytaniem jest kto wie jak będzie za 5 lat?
    > A 5++ lat trzeba do przedawnienia :>

    Kto nie ryzykuje tego wala w pupe bez mydla ;)

    --
    Malinowy Miś

    """Szatanów łatwo zidentyfikować, widać te buzie także w mediach"""
    - powiedział premier http://wiadomosci.onet.pl/1564510,11,item.html

  • 13. Data: 2007-07-25 21:07:26
    Od: "Malinowy [bluzgi] Miś" <m...@a...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

> [...]
    > darowiznę albo spadek,
    > więc zakładając trwanie obecnego stanu prawnego nie mógłbyś bezpiecznie

    Znaczy co? JA tez nie moge kupic domu czy auta?

  • 14. Data: 2007-07-26 21:29:09
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    Użytkownik "Rentier" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie!
    > Przyszła kasa z Niemiec jako spadek po ciotce. Niemiecki urząd skarbowy
    zaraz położył na
    > tym łapę, kazał złożyć deklarację(zrobiłem) no i zapłacić.Jeszcze nie
    zapłaciłem.
    > Czy nasz Urząd skarbowy ma coś do tego?
    > Wystarczy mu SD-Z1 i nie muszę ponownie sięgać do kieszeni?
    > Pozdrawiam

    Przykład z USA, Amerykańska kancelaria adwokacka o spadku obligatoryjnie
    poinformowała konsulat RP, ten zaś MSZ. Czy MSZ informuje US to już nie
    wiem, ale chyba tak. W USA stan Michigan nie ma podatku od spadku natomiast
    w PL jest. I to jest najbardziej wkurzające w tej całej sprawie.

    Pozdr.

  • 15. Data: 2007-07-26 21:30:01
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    > Zdaje się że te podatki są wymagalne w momencie powołania się na darowiznę albo
    spadek,
    Ok, niech im będzie.

    > więc zakładając trwanie obecnego stanu prawnego nie mógłbyś bezpiecznie kupić auta
    czy
    > domu
    > nawet za 10 lat.
    To oznacza,że zbrodnie mogą się przedawnic a wykroczenie podatkowe w RP nie?!?!?!

    R.

  • 16. Data: 2007-07-26 21:32:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Rentier" <r...@i...pl> wrote in message
    > Ok, niech im będzie.

    celem sprostowania, sa wymagane w momencie otrzymania spadku, w momencie
    powolania sie na darowizne rusza bieg terminu przedawnienia.

    > To oznacza,że zbrodnie mogą się przedawnic a wykroczenie podatkowe w RP
    > nie?!?!?!

    niech ci tak bedzie.

  • 17. Data: 2007-07-26 21:59:34
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    A gdybym wykazał w SD-Z1,że ową kasę otrzymałem od ojca, który zmarł kilka miesięcy
    temu?
    W gotówce, czyli bez śladów w bankach?
    R.

  • 18. Data: 2007-07-26 22:07:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jul 2007, Janusz wrote:

    > W USA stan Michigan nie ma podatku od spadku natomiast
    > w PL jest. I to jest najbardziej wkurzające w tej całej sprawie.

    wKwestiiFormalnej - z zastrzeżeniem, że komentarz czytałem kilka lat
    temu, więc nie ręczę za aktualność, tudzież piszę "z głowy czyli
    z niczego".
    Cały cyrk bierze (brał?) się stąd, że w USA nie ma w ogóle podatku
    od spadku - jest to *normalny przychód*, podlegający opodatkowaniu jak
    każdy przychód.
    A że umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania ma jakiś zapis dotyczący
    "odpowiednich podatków" (znaczy jak coś ma być opodatkowane dochodowym
    w .pl i .us albo innym "odpowiednim" podatkiem, takim samym w obu
    krajach), to opodatkowanie *różnymi* podatkami (dochodowym w USA
    i "spadkowym" w Polsce) nie podlega pod "unikanie".

    Sugeruję, że jak piszesz że w USA nie ma podatku od spadku to
    piszesz prawdę, ale nie wynika z tego że spadek nie jest w USA
    opodatkowany :)
    Czy coś zmienili w ostatnich latach?

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-07-26 22:26:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Czy coś zmienili w ostatnich latach?

    Nie.

  • 20. Data: 2007-07-26 22:31:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    >A gdybym wykazał w SD-Z1,że ową kasę otrzymałem od ojca, który zmarł kilka
    >miesięcy temu?
    > W gotówce, czyli bez śladów w bankach?

    Co by było gdyby babcia miała wąsy.
    A to coś by zmieniło?
    Darowiznę powyżej 9637 zł i tak należało w ciągu 30 dni zgłosić do US. Teraz
    i tak bys zapłacił od tego podatek i tak.
    A jak się wyda to dopiero bekniesz. A wyda sie na pewno. Wystarczy zerknać
    w zeznania rodzica, żeby sie przekonać, że nie mógł mieć takiej kasy
    zapewne.