eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSpis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej. › Re: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    Date: Fri, 10 Aug 2012 22:40:42 +0200
    From: Lukasz <k...@a...pl[usun]>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.

    W dniu 10.08.2012 20:44, cef pisze:
    > Ja się prawach autorskich nie znam, ale to nie jest tak jak piszesz
    > jeśli chodzi o generowanie przychodu. Porównaj to raczej do
    > ryczałtowej formy opodatkowania, tylko że tu koszty są ryczałtowe. W
    > niczym to nie przeszkadza rozwojowi i generowaniu przychodów. A
    > dopiero zobaczysz jakie będą koszty poprawiania korygowania
    > wszystkiego, to wtedy będziesz jęczał, że nie robiłeś inaczej. Załatw
    > sobie dupokrytkę (interpretację urzedową)

    Studiuję Ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych wynalazłem coś
    takiego - nie wiem czy dobrze to interpretuję czy nie:

    Art. 14
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    (...)
    2b. W przypadku umowy najmu lub dzierżawy rzeczy albo praw majątkowych oraz
    umów o podobnym charakterze, których przedmiotem są składniki majątku
    związane z działalnością gospodarczą, jeżeli wynajmujący lub
    wydzierżawiający
    przeniósł na rzecz osoby trzeciej wierzytelności z tytułu opłat
    wynikających z
    takich umów, a umowy te między stronami nie wygasają, do przychodów wy-
    najmującego lub wydzierżawiającego nie zalicza się kwot wypłaconych przez
    osobę trzecią z tytułu przeniesienia wierzytelności. Opłaty ponoszone
    przez na-
    jemcę lub dzierżawcę na rzecz osoby trzeciej stanowią przychód wynajmującego
    lub wydzierżawiającego w dniu wymagalności zapłaty.

    Program będzie wytworzony w ramach DG(choć nie zaliczy się do środków
    trwałych i środków niematerialnych i prawnych) więc umowa licencji wg.
    mnie zalicza się do "(...) umów o podobnym charakterze(...)", tak więc
    opłata za licencję powinna być traktowana jako przychód z DG.

    > A mógłbyś podać przepis z którego wynika zróżnicowanie stawki w
    > zależności od typu odbiorcy? I tak przy okazji: czy jesteś pewny, że
    > wyższa stawka jest obojętna dla odbiorcy? Nie chce mi się szukać,
    > ale opodatkowanie np czynności zwolnionych odbiera prawo do
    > odliczenia. Sama stawka jest neutralna?

    Co do VAT to konkretów nie napiszę, ale z tego co obiło mi się o uszy to
    autor programu może skorzystać z 8% ale nie jest to przymus.