eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSpis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej. › Re: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    Date: Fri, 10 Aug 2012 20:42:09 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 10 Aug 2012 20:04:47 +0200, Lukasz napisał(a):

    > Dzięki za odpowiedź. Posiedziałem sporo na szukaniu interpretacji
    > podatkowych itp. Sprzedaż licencji będę traktował jako przychoód z
    > działalności i tyle. W końcu mam PKD o wydawaniu programów, więc
    > sprzedaż licencji jest dla tego typu firmy meritum istnienia. Jak będą
    > problemy to wtedy będę zmieniał, poprawiał, korygował ale na zdrowy
    > rozsądek - jeśli sprzedaje się swoje programy i US zakwestionowałby
    > przychód i koszty, bo potraktowałby je jako pochodzące z innego źródła
    > to wtedy tego typu firma byłaby zawsze na 0 albo minus, ponieważ nie
> [...]

    Pamiętaj, że przy prawach autorskich masz obecnie zryczałtowane koszty w
    wysokości 50%. Czy rzeczywiście nie jest to wysokość opłacalna? W
    przyszłym roku powyżej pewnego dochodu będzie być może tylko 20%.

    I sprawa VAT: mylisz się. Dla klienta nie będzie to obojętne. Jak urząd
    skarbowy zakwestionuje ci 23%, to twój klient będzie miał dużo większe
    kłopoty niż ty, bo to on będzie miał bezprawnie odliczony podatek i on
    będzie go zwracał z odsetkami. Ręczę ci, że ich księgowy będzie gotów cię
    powiesić.