    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprawa podatku a użyczenie, wynajem "blaszaka"
    Date: Wed, 16 May 2007 17:11:45 +0200

    On Wed, 16 May 2007, Herald wrote:

    > o bozicku - potrrzeba mi chyba udać się do experta.
    > Za mądre pojęcia jak dal mnie.

    "Ewidencja": kartka papieru, na której jest spis, w tym przypadku
    czegoś co nazywa się "obrotem VAT": kiedy, od kogo, za co, ile.

    > No rpacuje na etacie - to jakieś przychody mam.
    > A to zwolenie to sobie wybieram ot tak - bo ponieważ?

    Tak, są tylko pewne czynności wyłączone spod zwolnienia z VAT.

    Układ jest jeszcze prostszy, bo w ustawie napisano coś w stylu
    "podatnicy nie osiągający obrotu ileś tam są zwolnieni",
    właśnie tak jak piszesz - "bo ponieważ" :)
    W sumie jedynym obowiązkiem jest pilnowanie żeby wszystkie
    przychody znalazły się na kartce (...bo jak nie, to opisy są
    w archiwum grupy) oraz żeby suma z kartki nie przekraczała
    limitu (bo jak nie, to opisy są w archiwum grupy ;)), limit
    ponad 30 000 zł a dla zaczynających 15 000 zł więc nie widać
    problemu.

    [...podatek...]
    > Jest - ale w skali roku to niecałe 300zł (już zresztą zapłaciłem kilka
    > miesięcy temu ten podatek).

    No to ze 4 wpłaty pożre, prawda?

    > Hmmm - jako określenie, wyraz - znam.
    > Ale pod względem podatkowym - to już nie znam :(

    Ma takie samo znaczenie - wydatek *inwestycyjny* wpuszcza się
    w koszt stopniowo.
    Istotny hint - nie ma warunku "nabycia w celu", warunkiem jest
    bycie (współ)właścicielem oraz "wykorzystywanie w celu".

    pzdr, Gotfryd