    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż cudzego towaru
    Date: Tue, 12 Aug 2014 00:41:14 +0200

    >(...)
    > Opisane przez Adama manewry z "WZ" IMO kwalifikują się pod "opis"
    > zastąpiony
    > "specyfikacją dostawcy", przy czym IMO przepis nie pozwala, aby tę
    > specyfikację
    > oddać i robić korektę (skoro towar został już przekazany).
    > Na mój gust WZ powinna zostać i powinna stanowić właśnie podstawę wydania
    > faktury (a nie korekty).
    > (...)

    Dokumentu WZ nie oddaje się.
    "Odbiorca" oddaje towar (nie sprzedane bułki, nie wykorzystane klocki
    hamulcowe, itp) - na tej podstawie jest u "sprzedawcy" generowany
    dokument korekcyjny do WZ, po czym jedna WZ (wraz z korektą/korektami do
    niej) lub wiele WZ (wraz z korektami do nich) są przekształcane do
    jednej faktury zbiorczej, oczywiście uwzględniającej obustronne ruchy
    magazynowe - czyli WZ pomniejszone o korekty.
    Jest to jasne i przejrzyste, dużo prostsze niż odrębna ewidencja w
    arkuszu czy na papierze - zawsze wiadomo, co jest u "odbiorcy" lub
    "nabywcy".
    Tak, jak już pisałem - działają tak z powodzeniem zarówno piekarnie,
    mające raptem tylko kilkadziesiąt kartotek magazynowych, jak i hurtownie
    samochodowe, mające po ponad 200 tys. kartotek magazynowych. Podkreślam:
    kartotek - nie pozycji.

    Oczywiście mam też na myśli programy umożliwiające taką pracę.

    Dla przejrzystości pomijam tu dokumenty inne, jak np. wydanie/odbiór
    kaucji, dokumenty międzymagazynowe (jeśli sprzedawca prowadzi magazyn
    odbiorcy), dokumenty kompletacji/dekompletacji, itd.

    Zresztą (już poza tematem) wreszcie można oficjalnie robić jedną korektę
    do wielu faktur, bo dotychczas to była korekta wartościowa, ilościowa,
    VAT lub graniczna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam