  • 1. Data: 2003-12-06 15:30:51
    Temat: Sprzedaż det.
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    W jaki sposób w DG wpisywać utargi dzienne ze sprzedaży usług i towaru dla
    odbiorców det (firma nie ma kasy fiskalnej i raczej mieć nie będzie, podst.
    działalność to sprzedaż dla firm).

    Czy jest dopuszczalne wpisywanie dziennego utargu (usługi+towar), potem
    sumowanie wszystkie na koniec m-ca i z remanentu obliczenie ile z tego to
    sprzedaż towarów.

  • 2. Data: 2003-12-10 12:50:18
    Temat: Re: Sprzedaż det.
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 06 Dec 2003 16:30:51 +0100, w
    <0...@4...com>, Radosław Popławski
    <r...@a...net.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Czy jest dopuszczalne wpisywanie dziennego utargu (usługi+towar), potem
    > sumowanie wszystkie na koniec m-ca i z remanentu obliczenie ile z tego to

    A tutaj też nikt mi nie odpowie? :)

  • 3. Data: 2003-12-10 14:27:23
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    Sat, 06 Dec 2003 16:30:51 +0100, w
    <0...@4...com>, Radosław Popławski
    <r...@a...net.pl> napisał(-a):

    A tutaj też nikt mi nie odpowie? :)

    Nie odpowie, bo nie podałeś nawet podstawowych danych o swojej działalność a
    widać nikomu nie chce się pisać elaboratu uwzgledniającego wszystkie warianty
    odpowiedzi.

    Czego mi brakuje ?
    Zobacz jak prosto i czytelnie Gotfryd Smolik przedstawia się w stopce swoich
    postów.

    Z tego postu i z postu dotyczącego "samochodu na ŚT" można jedynie domyślać się,
    że prowadzisz KPiR i jesteś watowcem. O rodzaju usług i towarów nie wiadomo nic,
    a może mieć to znaczenie - sprzedaż tylko wg stawki 22% , czy ewentualnie
    występują stawki obniżone lub towary ( usługi ) zwolnione z vat.

    > W jaki sposób w DG wpisywać utargi dzienne ze sprzedaży usług i towaru dla
    > odbiorców det (firma nie ma kasy fiskalnej i raczej mieć nie będzie, podst.
    > działalność to sprzedaż dla firm).

    Jeżeli nie masz kasy fiskalnej to sprzedaż nieudokumentowaną towarów musisz
    rozliczyć strukturą zakupu. Usług strukturą zakupów się nie rozlicza - muszą być
    opodatkowanie wg właściwej stawki.
    W ustawie vat nie widzę innej możliwości.

    Czyli musisz prowadzić conajmniej ewidencję sprzedaży z podziałem na usługi i
    towary i dodatkowo prawidłową ewidencję zakupu vat ( wydzielone towary
    handlowe ).

    > Czy jest dopuszczalne wpisywanie dziennego utargu (usługi+towar), potem
    > sumowanie wszystkie na koniec m-ca i z remanentu obliczenie ile z tego to
    > sprzedaż towarów.

    IMHO dla celów podatku dochodowego ( KPiR ) nie jest to możliwe.
    Prowadzisz magazyn ( ewidencję towarów ) ilościowo - wartościową i to w obu
    cenach ( zakupu i sprzedaży ) ?
    W jakich cenach chcesz wycenić remanent ?
    Sądzę , że musiałby on dotyczyć wszystkich towarów, także tych sprzedawanych na
    faktury ?
    Będziesz zgłaszał zamiar sporządzenia remanentów do US ?

    Być może jednak kasa fiskalna, mimo braku obowiązku jej posiadania, będzie
    najtańszym ( także w kontekście ewentualnej kontroli US ) rozwiązaniem ?

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 4. Data: 2003-12-10 14:32:50
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

> [...]

    najtańszym ( także w kontekście ewentualnej kontroli US ) rozwiązaniem ?
    ( zakup kasy odliczysz od vat - 50% wartości netto kasy )

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2003-12-10 18:56:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003, Radosław Popławski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > sumowanie wszystkie na koniec m-ca i z remanentu obliczenie ile z tego to

    Rozumiem że straty w towarze będą wartością twoich usług ??
    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-12-12 13:56:01
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 10 Dec 2003 15:32:50 +0100, w <br7amo$833$1@news.onet.pl>, "Ryszard G."
    <rysgar@ SPAM wp.pl> napisał(-a):

    > Nie odpowie, bo nie podałeś nawet podstawowych danych o swojej działalność a
    > widać nikomu nie chce się pisać elaboratu uwzgledniającego wszystkie warianty
    > odpowiedzi.

    A sorka, niedopatrzenie. Co prawda nie ja, ale jest to "wariant defaultowy" :)
    Czyli kpir, vat, jedn. dg. Brak kasy fiskalnej.

> [...]
    > a może mieć to znaczenie - sprzedaż tylko wg stawki 22% , czy ewentualnie
    > występują stawki obniżone lub towary ( usługi ) zwolnione z vat.

    Hmm, to chyba akurat nie ma znaczenia? Sprzedaż towarów to 22%, marginalnie 7%.

    > Czyli musisz prowadzić conajmniej ewidencję sprzedaży z podziałem na usługi i
    > towary i dodatkowo prawidłową ewidencję zakupu vat ( wydzielone towary
    > handlowe ).

    Dzienną? Tzn. wpisywać dzienny utarg ze sprzedaży towarów i (osobno) usług?
    Sprzedaż towarów z podziałem na stawki? (usługi są opodatk. 22%).

    > IMHO dla celów podatku dochodowego ( KPiR ) nie jest to możliwe.
    > Prowadzisz magazyn ( ewidencję towarów ) ilościowo - wartościową i to w obu
    > cenach ( zakupu i sprzedaży ) ?

    Jest prowadzony magazyn.

    > W jakich cenach chcesz wycenić remanent ?

    Nie da się zrobić remanentu na koniec miesiąca i na jego podstawie wystawić
    miesięczny paragon ze sprzedaży towarów?

    > Sądzę , że musiałby on dotyczyć wszystkich towarów, także tych sprzedawanych na
    > faktury ?

    No tak, ale akurat podmiotowy towar jest sprzedawany wyłącznie detalicznie.

    > Być może jednak kasa fiskalna, mimo braku obowiązku jej posiadania, będzie
    > najtańszym ( także w kontekście ewentualnej kontroli US ) rozwiązaniem ?
    > ( zakup kasy odliczysz od vat - 50% wartości netto kasy )

    Hmmm. W sumie byłaby wyjściem najprostszym, ale jak do niej przekonać? :)

  • 7. Data: 2003-12-12 15:26:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003, Radosław Popławski wrote:

    >+ Wed, 10 Dec 2003 15:32:50 +0100, w <br7amo$833$1@news.onet.pl>, "Ryszard G."
    >+ <rysgar@ SPAM wp.pl> napisał(-a):
    [...]
    >+ > W jakich cenach chcesz wycenić remanent ?
    >+
    >+ Nie da się zrobić remanentu na koniec miesiąca i na jego podstawie wystawić
    >+ miesięczny paragon ze sprzedaży towarów?

    Tak dla porządku: czy ty może sądziłeś że moje pytanie o to, czy
    a takim układzie straty w towarze mają "naturalnie" być twoimi
    usługami było dowcipem ?
    Pytałem poważnie... popatrz na to co proponujesz !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-12-12 16:26:59
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 10 Dec 2003 19:56:19 +0100, w
    <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > On Wed, 10 Dec 2003, Radosław Popławski wrote:
    > [...]
    >
    > Rozumiem że straty w towarze będą wartością twoich usług ??
    > ;)

    Na to wychodzi :).
    Ale zakładając, że firma może się z tym pogodzić? (Obroty na tym będą tak małe,
    że praktycznie nie ma to znaczenia).

  • 9. Data: 2003-12-12 16:40:46
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 12 Dec 2003 16:26:40 +0100, w
> [...]

    > Tak dla porządku: czy ty może sądziłeś że moje pytanie o to, czy
    > a takim układzie straty w towarze mają "naturalnie" być twoimi

    Nie, po prostu dopiero dziś pojawiło się na moim serwerze :).

  • 10. Data: 2003-12-12 17:44:31
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Wed, 10 Dec 2003 15:32:50 +0100, w <br7amo$833$1@news.onet.pl>, "Ryszard G."

    [ ciach]

    >Hmmm. W sumie byłaby wyjściem najprostszym, ale jak do niej przekonać? :)

    W ustawie VAT napisano, że sprzedaż towarów dla "osób fizycznych" musi być
    rejestrowana za pomocą kasy fiskalnej lub strukturą zakupu _towarów handlowych_.
    Innej możliwości nie ma.

    W przepisach nie ma kwot "pomijalnie małych" czy "sporadyczności" sprzedaży.
    Nie wiem jaka jest aktualnie interpretacja ( ministerstwa, izby skarbowej, US
    ?? ) czy sprzedaż fakturowana bierze udział przy rozliczaniu sprzedaży strukturą
    zakupów ?
    IMHO, im _mniejszy_ udział sprzedaży paragonowej w całości sprzedaży firmy, tym
    _większy_ problem z jej rozliczeniem strukturą zakupów.

    Dla "spokojności" przekonaj raczej szefostwo do kasy fiskalnej.

    pozdrawiam
    Ryszard