    Date: Mon, 11 Apr 2011 17:21:40 +0200
    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż na Allegro a koszty wysyłki

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Fri, 8 Apr 2011, cyklista wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Przyjąłem.
    > Po coś w końcu grupa jest "dyskusyjna" :D
    > Składam apelację i proszę Wysoki Sąd o skierowanie sprawy do
    > ponownego rozpatrzenia.

    Ponownie sprawę rozpatruję

    > Bo sprzedaż jest de facto jedna.
    > Usługa nie jest przecież świadczona osobno.
    > Patrz pytanie niżej :)

    Sprzedaż jedna tylko pytanie czego?
    Patrz poniżej :-)

> [...]
    > przekonaniem) sprzedawcy nie stanowi kryterium oceny prawidłowości
    > (lub nieprawidłowości) wyznaczenia stawki VAT.
    > Jeśli VAT od tej transakcji powinien wynieść 8%, to IMO powinien,
    > fakt błędnego "rozpisania" stanowi podstawę do ew. korekty
    > wpisów, ale nie korekty VATu.
    > Przy zapisaniu niewłaściwego VATu (23% od części transakcji,
    > która powinna być objęta stawką 8%) mamy do korekty transakcje
    > (jako zdarzenia) *oraz* kwoty, przy zastosowaniu własciwej stawki
    > mamy do korekty transakcje i ich kwoty, ale nie kwoty łączne
    > (->bez korekty deklaracji w razie potrzeby skorygowania).

    Jeśli sprzedażą była "bułka z dostawą do domu" to wszystko jest dobrze
    Ale jeśli ja sprzedaję "bułkę", którą można odebrać osobiście lub też
    zapłacić za dodatkową usługę "dostawa do domu" i czekać na nią z
    masełkiem to wygląda to inaczej według mnie.

    > To, że US może mieć - w pierwszym przybliżeniu - odmienne zdanie,
    > kierując się opisaną przez Ciebie wersją "skoro podatnik wpisał
    > dwie pozycje", owszem, jest dla mnie zrozumiałe - tyle, że

    Moja wersja nie jest "bułka z dostawą" a "bułka" z różnymi opcjami jej
    otrzymania osobno opłacanymi

    Sedno problemu u mnie tkwi właśnie w rodzaju oferty sprzedaży, gdybym
    nie miał odbioru osobistego to było by tylko "bułka dostarczona do domu"?

    > Na mój gust, czym najwyżej grozi takie postępowanie,
    > to pasjonujące postępowanie przed WSA/NSA, przy czym
    > obstawiam wynik jak wyżej ;) (uchylenie "domniemanej"
    > ewentualnej decyzji o podwyższeniu VAT).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Gdybym był bardziej pewny twojej analizy to bym zrobił taką korektę
    deklaracji za ostatni rok i wniósł o zwrot paru tysięcy vatu. Chociaż z
    drugiej strony złożenie takiej korekty i żądanie zwrotu vatu wiąże się
    ze 100% kontrolą, więc jedyne co ryzykuje to koszt policzenia i złożenia
    takiej korekty bo pieniędzy i tam wcześniej nie dostanę na konto więc
    zwroty, ponowne korekty i odsetki mi nie grożą. Chyba że grozi mandat za
    błędna deklarację.

    ps. rozważmy tez druga wersję która u mnie niestety występuje i może
    diametralnie zmienić kwestię vatu. To nie ja sam pakuje i wysyłam tylko
    zawoże do innej firmy, która to robi i wysyła w moim imieniu, oraz
    oczywiście wystawia fakturę za "pakowanie i wysyłkę" z vatem 23%, a ja
    tyle samo nabijam pojedynczo klientom na paragony. Chyba że to nie ma
    znaczenia i ten vat z paragonów powinienem skorygować a oczywiście vat z
    faktury odliczać normalnie.