    From: Paweł Szostek <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż np. to też sprzedaż opodatkowana VAT?
    Date: Mon, 28 Mar 2011 01:30:12 -0700 (PDT)

    On 28 Mar, 10:05, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Ani jedno ani drugie - jak sam nazwa wskazuje to jest sprzedaż
    > niepodlegająca VAT - osobna kategoria. Nie stawka!
    >
    > W przypadku świadczenia usług poza terytorium kraju fakt, że sprzedaż ta
    > nie podlega VAT w Polsce nie wyłącza prawa do odliczenia VAT od zakupów,
    > które jej dotyczą.
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > JID m...@e...com.pl
    > GG: 5303813

    Powiedzmy, że przedsiębiorca mając firmę odpisywał sobie VAT
    naliczony.
    Kiedy przedsiębiorca likwiduje działalności to w niektórych sytuacjach
    powinien skorygować VAT (a co za tym idzie wpłacić ten VAT na konto
    US).

    Z tym, że - o ile dobrze pamiętam - przedsiębiorca nie musi korygować
    VAT od wydatków
    które skonsumowane zostały w całości na potrzeby sprzedaży
    opodatkowanej.
    Czyli np. usługi księgowe, papier do drukarki, prąd, gaz.
    Czy tak jest w istocie?

    Zakładając, że tak jest, to nie wiem, czy w tym kontekście sprzedaż ze
    stawką np.
    można zaliczyć do sprzedaży opodatkowanej?