  • Data: 2007-05-21 12:01:38
    Temat: Re: Sprzedaż poza kasą
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-05-2007 o 13:44:27 MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

    > Układem akceptowalnym dla mnie byłby po prostu wyższy VAT (najlepiej bez
    > wielości stawek) i brak CIT/PIT albo alternatywnie brak VAT/CIT/PIT i
    > tylko jakiś podatek "pogłówny" (no ale to jest raczej niemozliwe z
    > innych względów).

    > Nie wiem z jakich przyczyn nastąpiło wycofanie się z idei podatku
    > obrotowego i nie chce mi się zastanawiać, ale może to też jakieś
    > rozwiązanie? Choć na pierwszy rzut oka gorsze niż VAT.

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19720530338

    Polecam w szególności art. 5.

    Pytanie - kiedy był większy socjalizm?

    > Zapewne istnieją tez jakies logiczne powody istnienia podatku CIT/PIT,
    > może ktos przytoczy.

    Jest to wspaniałe źródło dochodów dla biurokracji oraz finansjery(
    jakie RP ma zadłużenie, co jest gwarancją jego spłaty i kto głównie może
    skorzystać
    na tym zadłużeniu?).
    Pare hasełek o "umowie społecznej" "nowoczesnej demokracji" + kij w
    postaci KKSu
    i już mamy posłuszne androidy z kasiorką w ząbkach.

    > Co do rejestracji d-g za granicą, co powiesz na rejestrację w Irlandii
    > jako "sole-trader".

    Wskoczę na trochę wyższy pułap i brykam tam, nie ma w europie zbyt wielu
    lepszych opcji.

    > Nie wiem szczegółowo jak sytuacja wygląda w przypadku rejestracji na
    > Litwie i Słowacji, ale też znam takie przypadki, więc raczej musi być
    > korzystniej niż w PL. A przy konkretniejszych kwotach to wiadomo - Cypr.
    > Ale naturalnie każdy wybiera to co woli.

    Właśnie się zastanawiałem niedawno - ZUS na słowacji to prawie 50%, więc
    ten ich linowy to bicie piany. Z litwą podobnie.
    Chociaż może przpeisy nie są tak chaotyczne i oszczedza się na madatach?