  • 31. Data: 2007-05-20 06:27:07
    Temat: Re: Sprzedaż poza kasą
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Akurat umiesz.
    > Wiesz na ile firm bywa, że taki sklep jest prowadzony?

    Paragony (fiskalne) od roku były z tym samym NIPem

    > Skąd wiesz?

    Intuicja?
    Jeśli sam właściciel przyznaje, że jak jest kolejka,
    to obsługuje ich poza kasą (bez paragonów),
    to co tu jest do ustalania?

    Niektórym jest to obojętne, niektórzy są zawistni,
    a inni nie chcą płacić jeszcze więcej...

  • 32. Data: 2007-05-20 06:50:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekZ wrote:

    > Ogólnie przypuszczam, że róznimy się w kwestii tego czym są
    > podatki. Dla mnie to po prostu kolejny elemet otoczenia rynkowego.
    > Mam wrażenie, że dla Ciebie to coś innego, ale nie wiem co.

    OK.
    Widzę, że traktujesz elementy rynku
    niezależnie od litery prawa. Dla mnie decyzja o czymś tańszym,
    ale ryzkowniejszym, o ile pozostaje nadal w granicach prawa,
    jest dla mnie wyborem, ale już wybór
    "dać łapówkę lub nie" czy też
    "tego nie opodatkuję, bo tak skalkulowałem ryzyko wpadki"
    jest dla mnie nie do przyjęcia.
    I tego już nie zmienię. Wiem, że jak zainstaluję tę kasę,
    to nie będę umiał zrobić takiego numeru ze sprzedażą poza kasą,
    nawet jeśli nikt nie będzie patrzył.
    Trudno, tak mnie rodzice wychowali.

  • 33. Data: 2007-05-20 07:06:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Jeśli tak stawiasz sprawę, to do niczego sensownego nie dojdziemy.

    Donosicielstwo i bezinteresowna zawiść NIGDY do niczego nie prowadzą.

    > Ja uważam, że to czego nie zapłaci teraz on, zapłacą kiedyś inni

    Albo politycy nie będą mieli czego zmarnować.
    I więcej kasy pozostanie w społeczeństwie - może ona nawet trafi do Twojej
    firmy, przecież właściciel tego sklepu tych zaoszczędzonych pieniążków nie
    zje, tylko wyda.

  • 34. Data: 2007-05-20 07:07:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > "tego nie opodatkuję, bo tak skalkulowałem ryzyko wpadki"
    > jest dla mnie nie do przyjęcia.

    Ale to Twój problem, prawda?
    Inni może nie lubią jak się ich okrada.

  • 35. Data: 2007-05-20 07:24:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Ale to Twój problem, prawda?
    > Inni może nie lubią jak się ich okrada.

    Przyznam szczerze, że nie bardzo rozumiem tę nagłą zmianę frontu.
    Zdecyduj się jakie jest Twoje stanowisko:
    czy pozostajesz przy tym, że można sobie oszukiwać,
    i nikomu nic do tego i mam się nie interesować
    czy może jednak ktoś tu kogoś okrada
    i warto zareagować?

  • 36. Data: 2007-05-20 07:25:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Donosicielstwo i bezinteresowna zawiść NIGDY do niczego nie prowadzą.

    Tu się akurat zgadzam i na nikogo donosić nie będę.

    > Albo politycy nie będą mieli czego zmarnować.
    > I więcej kasy pozostanie w społeczeństwie - może ona nawet trafi do
    > Twojej firmy, przecież właściciel tego sklepu tych zaoszczędzonych
    > pieniążków nie zje, tylko wyda.

    I ja też mam tak zacząć postępować?
    Mam możliwości ukrywania dochodów,
    też wydam te pieniądze, więc wszystko jest OK?
    Nie akceptuję takiego sposobu myślenia.

  • 37. Data: 2007-05-20 08:45:12
    Od: <s...@a...pl>

    > Tu się akurat zgadzam i na nikogo donosić nie będę.

    Zawiadomienie o przestępstwie, karnym czy skarbowym nie jest
    donosicielstwem! Do cholery, jeśli bedziemy to traktować jako donosicielstwo
    to gdzie my zajdziemy? Przecieżto logiczne, że jak ktoś będzie okradał
    sąsiada to go o tym zawiadomię, ba, nawet sam pojdę złodzieja za łeb złapać.
    Tak samo tutaj - jesli nieuczciwy przedsiebiorca oszukuje Państwo, to
    teżnależy zawiaodmićo przestępstwie. To nie zawiść, to nie donosicielstwo -
    to po prostu uczciwośc!

    Ale wyda je on, a nie ja.
    Ja za to wydam wiecej do kasy Państwa, bo będęmusiał zapłacić podatki za
    tego przestępcę skarbowego.

    ja też

  • 38. Data: 2007-05-20 10:35:38
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > OK.
    > Widzę, że traktujesz elementy rynku
    > niezależnie od litery prawa.

    Tak, niezaleznie od litery prawa. Mam tam jakieś poglądy na
    sprawiedliwość itp. kwestie. Podatek VAT uważam za w dużej mierze
    sprawiedliwy. Podatku dochodowego PIT/CIT nie uważam za taki co
    oczywiście ma przełożenie na moje konkretne działania i zachowania
    na rynku.

    Co do casusu, od którego rozpoczął się wątek: nie czuję sie
    okradany przez tego właściciela sklepu. Oddaję mu z głębi serca to
    co z tej dodatkowej wpłaty podatku mnie by przypadło. Bez żadnej
    zawiści.

> [...]
    > jest dla mnie wyborem, ale już wybór
    > "dać łapówkę lub nie" czy też
    > "tego nie opodatkuję, bo tak skalkulowałem ryzyko wpadki"

    A skąd bierzesz "granice prawa"? To że ileś tam osób umówiło sie,
    że ustanowią takie a nie inne prawo jest dla Ciebie wykładnią tego
    co nalezy robić a czego nie należy? Jest to jedyna wykładnia czy
    tez tylko jeden ze składników jakiegoś procesu decyzyjnego?

    > I tego już nie zmienię. Wiem, że jak zainstaluję tę kasę,
    > to nie będę umiał zrobić takiego numeru ze sprzedażą poza kasą,
    > nawet jeśli nikt nie będzie patrzył.
    > Trudno, tak mnie rodzice wychowali.

    Ano trudno. :-) Mimo wszystko życzę powodzenia po zainstalowaniu
    kasy. Co więcej wcale nie jest jakoś wysoce nieprawdopodobne, że
    ten sukces nie nastąpi, bo sam VAT i dochodowy to naprawdę nie
    jest zazwyczaj główny problem.

    pozdrawiam, marekz

  • 39. Data: 2007-05-20 11:03:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Zdecyduj się jakie jest Twoje stanowisko:
    > czy pozostajesz przy tym, że można sobie oszukiwać,

    Nie, tyle że za oszustwo uważam to co robi polskie państwa z podatkami.

  • 40. Data: 2007-05-20 11:04:09
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > I ja też mam tak zacząć postępować?

    Twoja wola.

    > Mam możliwości ukrywania dochodów,
    > też wydam te pieniądze, więc wszystko jest OK?

    Tak.

    > Nie akceptuję takiego sposobu myślenia.

    Twój problem.