  • 21. Data: 2007-05-19 20:21:16
    Temat: Re: Sprzedaż poza kasą
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > A wiesz że kasa jest zafiskalizowana?
    >
    > Skąd się biorą tacy zawistnicy, którzy utopili by bliźniego w szklance
    > wody....?

    Dlaczego zawistnicy?
    Żaden inny sklep w mojej okolicy tak nie robi,
    dlaczego ten ma robić inaczej?
    Też oszukujesz swoich klientów?

  • 22. Data: 2007-05-19 20:24:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > A wiesz że kasa jest zafiskalizowana?

    Umiem obliczyć obrót w takim sklepie.
    Jest zafiskalizowana już od dawna.

  • 23. Data: 2007-05-19 20:26:28
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Co jest dla Ciebie naturalne?
    > Mówisz o plusach i minusach uzyskania danego wyniku
    > finasowego wskutek zwykłego oszustwa?

    Naprawdę nie robią na mnie wrażenia takie stwierdzenia o "zwykłych
    oszustwach" i podobne, więc nie ma potrzeby ich naduzywać...

    Naturalne jest dla mnie, że na rynku ma się do czynienia z różnymi
    decyzjami. Jedną z nich jest taka decyzja w jakiej części
    obrót/dochód jest - nazwijmy to umownie - opodatkowany, a w jakiej
    nie. Każda taka decyzja jest zapewne poprzedzona analizą plusów i
    minusów danego wyboru. Tak to właśnie jest w rzeczywistym świecie.
    I każda z takich decyzji ma pewną "wartość oczekiwaną" w
    konkretnym otoczeniu rynkowym danego przedsięwzięcia. I w
    zalezności od swoich oczekiwań co do zysku oraz chęci do
    ponoszenia ewentualnego ryzyka przedsiębiorca wybiera sobie jakiś
    tam wariant.

    Naprawdę podatki, to nie jakieś "prawo naturalne", tego nie
    stworzył jakiś pan bóg. To po prostu jeden z elementów gry o kasę
    pomiędzy różnymi podmiotami na rynku.

    Jeśli ktoś zapakuje 100 gram czekoladek za 3 zł w śliczne
    pudełeczko, które kosztuje go 2 zł i sprzedaje to za 20 zł, też
    uznasz go za oszusta? Zapewne nie. A jaka to różnica?

    pozdrawiam, marekz

  • 24. Data: 2007-05-19 20:31:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekZ wrote:

    > Naprawdę nie robią na mnie wrażenia takie stwierdzenia o "zwykłych
    > oszustwach" i podobne, więc nie ma potrzeby ich naduzywać...

    Jeden grosik milion razy ile to jest?

    > Jeśli ktoś zapakuje 100 gram czekoladek za 3 zł w śliczne
    > pudełeczko, które kosztuje go 2 zł i sprzedaje to za 20 zł, też
    > uznasz go za oszusta? Zapewne nie. A jaka to różnica?

    Dla mnie dosyć duża różnica.
    Skoro dla Ciebie nie ma różnicy, to już nic nie poradzę.

  • 25. Data: 2007-05-19 20:38:42
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Jeden grosik milion razy ile to jest?

    Nie chodzi mi zupełnie o skalę wyrażoną w pieniądzu. Chodzi mi o
    zasadę. Wydaje mi się, że z niezrozumiałych dla mnie względów
    traktujesz podatki inaczej niż resztę otoczenia rynkowego. Tak
    jakby to były jakieś analogi praw natury.

    > Dla mnie dosyć duża różnica.
    > Skoro dla Ciebie nie ma różnicy, to już nic nie poradzę.

    Przykład dobierałem ad hoc i dlatego jest niezbyt udany. Chodzi mi
    po prostu o to odróżnienie podatków od reszty otoczenia rynkowego.
    Rzeczywiście nic nie poradzimy na to, że mamy do tego zagadnienia
    różne podejścia. :-)

    marekz

  • 26. Data: 2007-05-19 20:59:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekZ wrote:

> [...]
    > po prostu o to odróżnienie podatków od reszty otoczenia rynkowego.
    > Rzeczywiście nic nie poradzimy na to, że mamy do tego zagadnienia

    Chyba nie rozumiem. Wiele działalności polega na tym, żeby znaleźć
    najlepsze widełki kupić- sprzedać.
    Nie uważam żeby zakup za 10 tys zł a sprzedaż za 100 tys zł
    była w jakiś sposób nieuczciwa. Jeden za tyle produkuje, a dla drugiego tyle
    warte.
    Co to ma wspólnego z decyzją podatnika
    ile obrotu opodatkować, a ile puścić na lewo.

  • 27. Data: 2007-05-19 21:38:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Dlaczego zawistnicy?

    A co Ciebie obchodzi w jaki sposób ten sklep płaci podatki?
    Z US jesteś?

    > Żaden inny sklep w mojej okolicy tak nie robi,
    > dlaczego ten ma robić inaczej?

    A czemu nie?
    Co na tym tracisz?

    > Też oszukujesz swoich klientów?

    "też" jest tendencyjne
    Jeszcze wcale nie wiesz CZY ten sklep oszukuje kogokolwiek (nie
    odpowiedziałeś na podstawowe pytanie), a już na pewno nie swoich klientów.
    No chyba że ew. zaniżanie cen to oszukiwanie klientów.....

  • 28. Data: 2007-05-19 21:39:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Umiem obliczyć obrót w takim sklepie.

    Akurat umiesz.
    Wiesz na ile firm bywa, że taki sklep jest prowadzony?

    > Jest zafiskalizowana już od dawna.

    Skąd wiesz?

  • 29. Data: 2007-05-19 21:46:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > drugiego tyle warte.
    > Co to ma wspólnego z decyzją podatnika
    > ile obrotu opodatkować, a ile puścić na lewo.

    Jeżeli ktoś kupuje coś a 10k i ma potencjalną mozliwośc sprzedania
    tego za 100k podejmuje jakąś tam decyzję maksymalizujacą jego zysk
    czyli jednostkowy zysk na sprzedazy razy ilośc sprzedanych sztuk
    tego czegoś. Nie jest to oczywiście z góry zdeterminowane, decyzja
    jest podejmowana w warunkach mniejszej lub większej niepewności i
    jakis tam poziom ceny wydaje się być optymalny z punktu widzenia
    stosunku (zysk)/(włozonej pracy, kapitału i ryzyka).

    Nie wiadomo jak będzie na realnym rynku. Temu zakupowi towarzyszą
    różne dodatkowe koszty: koszty zdobycia informacji, koszty wejścia
    na rynek (być może jakies koszty reklamy lub koszty łapówek przy
    przetargach czy gdziekolwiek indziej), koszty jakiegoś know-how
    czy tam obsługi prawnej, koszty zabezpieczenia transakcji,
    wreszcie koszty zusowo-podatkowe. Wszystkie te koszty przeciętnie
    rzecz borąc obniżają potencjalny zysk a zatem zmieniają optymalną
    cenę.
    Jednakże sensem każdej działalności jest w dłuższym przedziale
    czasowym zysk. To po to się ją podejmuje. A podatki to jeden z
    elementów kosztów. Podobnie jak przykładowo obsługa prawna. Można
    na obsłudze prawnej 'zaoszczędzić', ponosząc wyższe ryzyko przy
    realizacji transakcji, ale za to podwyższając oczekiwany zysk w
    przypadku udania się przedsięwzięcia. Decyzja należy do
    przedsiębiorcy. Podobnie w kwestii podatków. Przynajmniej dla mnie
    podobnie.

    A mam wrażenie, że dla Ciebie w przypadku obsługi prawnej jest tak
    jak u mnie, a z jakichś powdów w przypadku zuso-podatków jest
    inaczej. Tak jakby państwo nie było po prostu kolejnym elementem
    otoczenia rynkowego. Wiem, że analogia nie jest tutaj pełna -
    można argumentować, że przedsiębiorca tak czy inaczej korzysta z
    czegoś-tam państwowego - ale co w takim razie z tymi, co w ogóle
    podatków nie opłacają? Albo mają zarejestrowaną działalnośc w
    innym państwie i opłacaja ich podatki.

    Ogólnie przypuszczam, że róznimy się w kwestii tego czym są
    podatki. Dla mnie to po prostu kolejny elemet otoczenia rynkowego.
    Mam wrażenie, że dla Ciebie to coś innego, ale nie wiem co.

    marekz

  • 30. Data: 2007-05-20 06:20:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > A co Ciebie obchodzi w jaki sposób ten sklep płaci podatki?
    > Z US jesteś?
    > Co na tym tracisz?
    > Jeszcze wcale nie wiesz CZY ten sklep oszukuje kogokolwiek

    Jeśli tak stawiasz sprawę, to do niczego sensownego nie dojdziemy.
    Ja uważam, że to czego nie zapłaci teraz on, zapłacą kiedyś inni-także Ty i
    ja.
    Czytając Twoje posty na grupie, nie sądzę żebyś miał problem ze zrozumieniem
    istoty sprawy,
    prezentujesz po prostu inny sposób myślenia -
    więc jedynie dla przypomnienia podam linka:
    http://www.egospodarka.pl/6751,Wez-paragon,1,11,1.ht
    ml