  • 11. Data: 2012-05-09 07:55:14
    Temat: Re: Sprzedaż towaru bez udokumentowanego zakupu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Akurat tu jest rzadki wyjatek - przepis nakazujacy niezwłoczne
    > dokumentowanie nabycia towarów i materiałów podstawowych, który
    > raczej ma na celu zablokowanie możliwosci wprowadzania do obrotu
    > towarów z "szarej strefy", o "czarnej" (pochodzeniu z przestępstwa)
    > nie wspominajac.

    Może przykład:
    wyobraź sobie, że wchodzi do Ciebie klient do biura i mówi:
    "Oooo - ma Pan skrypt Iksińskiego! Sprzeda Pan za 100zł na fakturę?"
    Skrypt masz jeszcze z czasów studenckich- bez związku z działalnością.
    Jak dokumentujesz?

  • 12. Data: 2012-05-09 08:15:02
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 09.05.2012 07:55, cef pisze:

> [...]
    > "Oooo - ma Pan skrypt Iksińskiego! Sprzeda Pan za 100zł na fakturę?"
    > Skrypt masz jeszcze z czasów studenckich- bez związku z działalnością.

    Pytanie - czy można w ramach działalności sprzedawać jakieś prywatne
    skrypty, nie związane z prowadzoną działalnością? (zakładam że Gotfryda
    DG nie ma w zakresie nic związanego ze skryptami z młodości).

    Pytanie II - ale to nie przeszkadza Gotfrydowi, nawet jakby nie
    prowadził działalności, wystawić faktury na ten skrypt, tylko z jaką tam
    stawką VAT? Zw? 0%? N/D? Zakładam że mówimy o rzeczy nabytej ponad pół
    roku temu, czyli bez PITu.

    p. m.

  • 13. Data: 2012-05-09 08:42:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.05.2012 20:57, Maciek pisze:
    > Ja bym mu nawet bez aukcji chętnie sprzedał. Sęk w tym, że to nie jest
    > pan Heniek, tylko duża, poważna firma, z którą wiążę nadzieje dłuższej
    > współpracy i nie chciałbym, żeby pierwsza usługa wyglądała na
    > kombinatorstwo:-)

    A na pewno ten przedmiot jest twój, a nie twojego znajomego? Bo jakby
    był znajomego, to znajomy by ci to sprzedał prywatnie, z rachunkiem, Ty
    byś sobie to kupił jako przedsiębiorca i już.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2012-05-09 08:44:16
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-09 08:15, m pisze:

> [...]
    > prowadził działalności, wystawić faktury na ten skrypt, tylko z jaką tam
    > stawką VAT? Zw? 0%? N/D? Zakładam że mówimy o rzeczy nabytej ponad pół

    a nie mogl tego kupić 6 lat temu ?
    nie trzeba trzymać dokumentów ponad 5 lat

    michal

  • 15. Data: 2012-05-09 10:07:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    m wrote:

    > Pytanie - czy można w ramach działalności sprzedawać jakieś prywatne
    > skrypty, nie związane z prowadzoną działalnością? (zakładam że
    > Gotfryda DG nie ma w zakresie nic związanego ze skryptami z młodości).

    Ja zakładam, że można. Zwracam uwagę na warunek,
    że zdarzenie jest incydentalne.

  • 16. Data: 2012-05-09 10:22:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-05-09 10:07, cef wrote:

    > Ja zakładam, że można. Zwracam uwagę na warunek,
    > że zdarzenie jest incydentalne.

    A co akurat w tym przypadku (zaliczenie do przychodów z DG) daje Ci
    incydentalność zdarzenia?

    IMHO nic. Ale gdybyś mógł podeprzeć się referencją do przepisów to
    łatwiej byłoby dyskutować.

    Piotrek

  • 17. Data: 2012-05-09 10:34:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 09.05.2012 10:07, cef pisze:

    > Ja zakładam, że można. Zwracam uwagę na warunek,
    > że zdarzenie jest incydentalne.

    Ale czy to jest przychód z działalności gospodarczej?

    Ile tu było bicia piany o zaliczanie w DG przychodów z praw
    autorskich... (swoją drogą, nie doszliśmy do żadnej konkluzji)

    p. m.

  • 18. Data: 2012-05-09 11:05:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > A co akurat w tym przypadku (zaliczenie do przychodów z DG) daje Ci
    > incydentalność zdarzenia?
    >
    > IMHO nic. Ale gdybyś mógł podeprzeć się referencją do przepisów to
    > łatwiej byłoby dyskutować.

    Wg mnie też nic.
    Ale po co się podpierać skoro chodzi tylko o ustalenie,
    że można sobie coś ot tak odfakturować i nic się nie dzieje
    (nikt się nie przyczepi) a nie, że będziemy mieli stałe wprowadzanie
    do obrotu czegoś tam.

  • 19. Data: 2012-05-09 11:20:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    m wrote:

    > Ale czy to jest przychód z działalności gospodarczej?
    >
    > Ile tu było bicia piany o zaliczanie w DG przychodów z praw
    > autorskich... (swoją drogą, nie doszliśmy do żadnej konkluzji)

    Sprzedaż tak opisana jak w tym wątku
    być może nie jest przychodem z działalności,
    ale właśnie dlatego incydentalność pozwala w moim rozumieniu
    (ja też z tych radosnych nieświadomych)
    wystawić fakturę i przepchnąć.

    A z praw autorskich jestem cieniuteńki i nie do końca rozumiałem
    Wasze dyskusje.

  • 20. Data: 2012-05-09 11:47:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-09 01:19, m pisze:
    > Ja bym stawiał na taką interpretację, że nie było towaru i materiału
    > podstawowego, wobec tego nie ujęto go w księdze.
    Trzymając się tej interpretacji można taką rzecz traktować jako sprzedaż
    wyposażenia firmy, nieujętą (np. ze względu na wartość) w ewidencji
    wyposażenia? Tego typu sprzedaż wpisać w kolumnę "Pozostałe przychody" KPiR?

    Maciek