eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż usług samemu sobie do celów prowadzenia działalności › Re: Sprzedaż usług samemu sobie do celów prowadzenia działalności
    From: AM <brak@poprawnego_adresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż usług samemu sobie do celów prowadzenia działalności
    Date: Sun, 19 Dec 2010 14:54:52 +0100

    Witam!

    > Kupujesz jako kto? Jako ta DG.
    > Gdzie ksiegujesz zakupy tej uslugi, tj w ktorej kolumnie?

    Doładowuje konto wewnętrzne u resellera jakąś większą kwotą na którą
    otrzymuję fakturę od dostawcy.
    W KPIR wpisuje jako "pozostałe wydatki" kolumna nr 13.

    Następnie wykorzystuje te środki do opłacania usług (kupowanych u tego
    resellera) na rzecz klientów. Im wystawiam fakturę na sprzedaż usługi
    i księguję w kolumnie 7 "Wartość sprzedanych towarów i usług".

    > No to jesli kupujesz jako DG i chcesz zuzyc w ramach tejze DG, to gdzie tu,
    > do diaska, widzisz jakiekolwiek przekazanie?

    No i teraz jest "problem" (a może go nie ma), co jeśli chcę tą usługę
    "kupić" na firmę (korzystając ze środków, które wcześniej wpłaciłem na
    konto wewnętrzne).

    Czy muszę to księgować czy nie? Czy taki zakup na siebie po cenach
    tego resellera, jest dla mnie przychodem czy nie?

    W końcu konto wewnętrzne się uszczupla co powoduje (w perspektywie),
    że będę musiał doładować je (ponieść koszt), aby uzupełnić wydaną kwotę.

    Pozdrawiam.