eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż usług samemu sobie do celów prowadzenia działalności › Re: Sprzedaż usług samemu sobie do celów prowadzenia działalności
    From: AM <brak@poprawnego_adresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż usług samemu sobie do celów prowadzenia działalności
    Date: Tue, 21 Dec 2010 10:51:09 +0100

    Witam!

    > Pytanie brzmi: czy musisz ewidencjonować _zakup_ tych punktów?
    Zakup mam na fakturze od resellera.

    > Spisowi z natury podlegają towary (między innymi - jakby się znowu ktoś
    > chciał przyczepić). Zakupionych usług nie trzeba ewidencjonować.
    Zgadza się, dlatego księguję zakup jako Pozostałe wydatki.

    Moje pytanie wynikło z braku "formalnej" ewidencji wydatku tych
    punktów, jeśli je samemu zużywam (na cele DG). Bo, jeśli sprzedaje
    klientowi to oczywiście wystawiam fakturę sprzedaży.

    Ale jak rozumiem nie trzeba ewidencjonować (i rozliczać) przekazania
    usługi na własne cele. Choć warto zrobić taki nieformalny zapisek (na
    osobnej kartce lub na odwrocie faktury zakupowej punktów lub pamiętać
    :) w przypadku gdyby się ktoś na kontroli doczepił, aby się
    wytłumaczyć, gdzie się podziały zakupione punkty.

    Dziękuje serdecznie wszystkim za poświęcony czas i pomocne opinie :)

    Pozdrawiam.