    From: b...@i...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Srodek trwaly - problem z amortyzacja.
    Date: Sat, 04 Jul 2009 14:34:51 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > http://tinyurl.com/npdzno
    >
    > Poczytaj 2-3 pierwsze trafienia, rozpatrzone sa warianty ulepszenia <
    > jak i > 3500pln.
    >
    > Pozniej wroc tu i opowiedz po jakiej frazie szukales, bo to moze byc
    > interesujace.
    >
    > Wieslaw

    Skoro ironicznie podajesz mi w googlach wynik w takiej postaci, to nie mam
    skrupulow - bede niegrzeczny i spytam: a potrafisz czytac ?!

    Ale pomoge - naprowadze. To NIE JEST odpowiedz na moje pytanie.

    > To jak Kolego wątkotwórco?
    > Naprowadzamy dalej (PDOF, art. 27g, ustęp 17)?
    > Czy podajemy na tacy (jeśli kwota <3500 to nie jest ulepszenie i
    > wrzucasz w koszty)? ;-)
    >
    > Piotrek

    To TEZ NIE JEST odpowiedz na moj problem.

    wiec moze powtorze, zacytuje sam siebie z 1 postu robiac drukowanymi WAZNE
    czesci [i dodajac komentarze w nawiasach kwadratowych]:

    Mam auto. Jego wartosc byla PONIZEJ 3500 zl w momencie kupna, wiec zrobilem
    sobie z niego srodek trwaly ZAMORTYZOWANY JEDNORAZOWO.

    Pare miesiecy pozniej stwierdzilem ze warto by bylo dodac mu instalacje gazowa,
    i to nie jakas kiepska, tylko lepsza - zeby chociaz to sie w nim nie psulo :)
    Koszt~ +2000 zl.

    No i POJAWILO MI SIE zwiekszenie wartosci srodka trwalego [naprawde,
    przyjmijcie to do wiadomosci przeciez to nie byl jedyny wydatek na auto w ciagu
    roku! NIE PYTALEM o to czy sie pojawi zwiekszenie, tylko informuje ze sie
    POJAWILO!] takie, ze laczna wartosc srodka trwalego - auta - wykracza poza 3500
    zl...

    [Pytanie bylo co zrobic teraz kiedy wartosc poczatkowa srodka trwalego WZROSLA
    POWYZEJ 3500 zl, ja wiem, ze jesli srodek trwaly mialby wartosc 10.000, to bym
    sobie go amortyzowal np. liniowo dodajac do wartosci poczatkowej nowa kwote - i
    nie ma problemu. Ja sie pytam co zrobic w sytuacji, kiedy mialem prawo
    zamortyzowac auto jenorazowo, bo mialo wartosc poczatkowa poniezeju 3500 zl -
    jednorazowy odpis amortyzacyjny, a dzieki zwiekszeniu wartosci auta (rozne
    prace i - glowna - instalacja gazowa) ma juz duzo wieksza wartosc poczatkowa -
    jak to dalej amortyzowac, moge dalej jednorazowo, musze dodatek liniowo, czy
    powinienem robic korekte]

    pozdrawiam,
    Kuba