  • Data: 2009-07-04 19:57:04
    Temat: Re: Srodek trwaly - problem z amortyzacja.
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    b...@i...pl pisze:

    > No i POJAWILO MI SIE zwiekszenie wartosci srodka trwalego [naprawde,
    > przyjmijcie to do wiadomosci przeciez to nie byl jedyny wydatek na auto w ciagu
    > roku! NIE PYTALEM o to czy sie pojawi zwiekszenie, tylko informuje ze sie
    > POJAWILO!] takie, ze laczna wartosc srodka trwalego - auta - wykracza poza 3500
    > zl...
    >
    > [Pytanie bylo co zrobic teraz kiedy wartosc poczatkowa srodka trwalego WZROSLA
    > POWYZEJ 3500 zl,

    Ale Ty nic nie ulepszyłeś> :)

    http://www.podatki.egospodarka.pl/41813,Zakonczona-a
    mortyzacja-a-ulepszenie-srodka-trwalego,1,65,1.html

    "
    Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych na
    ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w
    danym roku podatkowym przekracza 3.500 zł ....

    W związku z powyższym, za każdym razem, gdy wydatki na ulepszenie środka
    trwałego w trakcie roku przekroczą 3.500 zł, należy o nie powiększyć
    wartość początkową, od której są obliczane odpisy amortyzacyjne. Będzie
    tak nawet w sytuacji, gdy podatnik ulepszy środek trwały już w całości
    zamortyzowany, a co za tym idzie, konieczne będzie wznowienie jego
    amortyzacji.

    Art. 22h ust. 2 ustawy wskazuje, iż podatnicy co do zasady dokonują
    wyboru jednej z metod amortyzacji dla danego środka trwałego przed
    rozpoczęciem jego amortyzacji, a wybraną w ten sposób metodę stosuje się
    do pełnego zamortyzowania środka trwałego. Zgodnie z powyższym wybranej
    metody amortyzacji nie należy zmieniać przez cały okres amortyzowania
    środka trwałego. Tyczy się to także tych przypadków, w których dany
    składnik majątku ulega ulepszeniu, a więc również i w sytuacji opisanej
    we wstępie, tzn. gdy ulepszeniu zostaje poddany w całości już
    zamortyzowany środek trwały.
    "

    Teraz jasne?

    --