    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Srodek trwaly - problem z amortyzacja.
    Date: Sat, 04 Jul 2009 16:34:39 +0200

    b...@i...pl wrote:
    > To TEZ NIE JEST odpowiedz na moj problem.
    >
    > wiec moze powtorze, zacytuje sam siebie z 1 postu robiac drukowanymi WAZNE
    > czesci [i dodajac komentarze w nawiasach kwadratowych]:
    >
    > Mam auto. Jego wartosc byla PONIZEJ 3500 zl w momencie kupna, wiec zrobilem
    > sobie z niego srodek trwaly ZAMORTYZOWANY JEDNORAZOWO.
    >
    > Pare miesiecy pozniej stwierdzilem ze warto by bylo dodac mu instalacje gazowa,
    > i to nie jakas kiepska, tylko lepsza - zeby chociaz to sie w nim nie psulo :)
    > Koszt~ +2000 zl.
    >
    > No i POJAWILO MI SIE zwiekszenie wartosci srodka trwalego [naprawde,
> [...]

    Zastanów się przede wszystkim czy rzeczywiście ulepszałeś to auto czy
    jednak je remontowałeś (bo dla tego przykładu silnik uległ awarii i
    musiałeś kupić nowy, albo opony były łyse i również musiałeś kupić nowe).

    Jeśli remontowałeś auto to wszelkie związane z tym nakłady wpuszczasz w
    koszty.

    Wtedy również zakup instalacji gazowej nie będzie ulepszeniem ponieważ
    kwota jest < 3500 pln (wpuszczasz go w koszty).

    Jeśli jednak rzeczywiście ulepszałeś auto to przeczytaj sobie przykład
    choćby z pierwszego linku kolegi Wwiesława (nie przejmując się tym, że
    tekst dotyczy pozornie zupełnie innej sytuacji niż Twoja).

    I jednak - jeśli można Ci to zasugerować - spróbuj odszukać stosowny
    kawałek w PDOF by my tak tu sobie *dyskutujemy*, ale za swoje podatki
    jesteś odpowiedzialny Ty osobiście.

    Piotrek