  • Data: 2004-05-15 11:21:24
    Temat: Re: Towary zakupione na kredyt gotówkowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 May 2004, Andrzej wrote:
    [...]
    >+ Problem mam natomiast w KPiR jak zaksięgować gdy fakture otrzymuje w
    >+ kwietniu a płacę za nią w maju.
    >+ KPiR prowadze metoda kasową -czyli koszty w momencie poniesienia- więc chyba
    >+ powinienem zaliczyć w maju -ale
    >+ według rozp.w sprawie prowadzenia KPiR muszę zaewidencjonować otrzymane
    >+ towary przed rozpoczeciem ich sptrzedaży nawet jeżeli nie ma faktury.
    >+ Jak jest prawidłowo???

    Jak się dowiesz to się pochwal.
    Krąży opinia że towary handlowe uznaje się na KPiR *zawsze* za koszt
    przy zakupie (a nie przy zapłacie - kasowo).
    Bo technologia wypełniania KPiR "na dwa wpisy" (osobno "zdarzenie"
    osobno "uznanie") istnieje, ale... ale w myśl rzeczonej interpretacji
    nie ma zastosowania.
    JAKBY miała zastosowanie, to stosuje się wpis nr 1 z kwotą w pozycji
    "16" i później można się do tego odwołać...

    pozdrowienia, Gotfryd