  • 11. Data: 2004-12-06 08:11:55
    Temat: Re: US - Zakup mieszkania, środki
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:covl94$m9m$1@kujawiak.man.lodz.pl...

    > Po odliczeniu kredytu, darowizny od rodziców pozostaje właśnie mniej
    więcej
    > te 20 000 tys, które napradee pochodziły z wesela. Tylko nie wiem czy
    można
    > to w US powiedzieć?

    Bez najmniejszego problemu... Tak jak napisano wczesniej - od Rodzicow,
    jednych i drugich, mogliscie dostac po ok. 9kPLN darowizny... A te 2kPLN to
    trudno nie uzbierac na weselu.

    Tylko nie dajcie sie wpuscic w maliny skad byly pieniadze na wesele - jezeli
    padnie takie pytanie, to powiedzcie, ze pozyczyliscie od Rodzicow (bez
    podatku mozna wziac w ciagu pieciu lat pozyczke na takich zasadach jak
    opisana powyzej darowizna) i splaciliscie pieniedzmi z wesela.

    Tak wiec zycze powodzenia i malo upierdliwego urzednika.

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk

  • 12. Data: 2004-12-06 19:40:11
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > Tylko nie dajcie sie wpuscic w maliny skad byly pieniadze na wesele -
    jezeli
    > padnie takie pytanie, to powiedzcie, ze pozyczyliscie od Rodzicow

    a moze lepiej ppwiedziec ze wesele to urzadzili rodzice, bo IMVHO to
    prawda.
    W naturze wesela jest to ze opłacaja je rodzice, a perezenty (rowniez w
    gotowce) sa darami dla nowozencow. W koncu te prezenty to tez nic innego
    jak *darozwizna*. A 20k zł zebrac na weselu to imo sprawa realna.
    Ale wszystko w *łapkach usowca*

    powodzenia

  • 13. Data: 2004-12-06 23:31:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    svobo wrote:

> [...]
    > gotowce) sa darami dla nowozencow. W koncu te prezenty to tez nic innego
    > jak *darozwizna*. A 20k zł zebrac na weselu to imo sprawa realna.

    Darowizna w postaci zrobionego wesela doliczy sie do darwizny rodzicow
    na mieszkanie i wowczas trzeba zaplacic podatek od darowizny
    przekraczajacej dozwolony prog.

    Pożyczka jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem o ile nie pożyczyli już
    wcześniej na mieszkanie.

  • 14. Data: 2004-12-07 08:39:37
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    witek pisze:

    > Darowizna w postaci zrobionego wesela doliczy sie do darwizny rodzicow
    > na mieszkanie i wowczas trzeba zaplacic podatek od darowizny
    > przekraczajacej dozwolony prog.

    Nie zartujesz ?

    Przeciez to rodzice DLA WLASNEJ PRZYJEMNOSCI urzadzili wesele, by sieszyc
    sie wraz z rodzina i znajomymi slubem mlodych..

    No a mlodzi przeciez niemogli odmowic, bo jakie to wesele bez nowozencow..

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-12-07 10:47:52
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie wraz z rodzina i znajomymi slubem mlodych..
    >
    > No a mlodzi przeciez niemogli odmowic, bo jakie to wesele bez nowozencow..

    I to najbardziej lubie w podatkach:-]

    Pozdrawiam serdecznie, zdecydowanie poprawil mi sie humor.
    Łukasz Góralczyk

  • 16. Data: 2004-12-07 17:04:38
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

> [...]
    > gotowce) sa darami dla nowozencow. W koncu te prezenty to tez nic innego
    > jak *darozwizna*. A 20k zł zebrac na weselu to imo sprawa realna.

    Byliśmy dzisiaj w US z prośbą o przedłużenie czasu na zebranie dokumentów.
    Miła pani powiedziała, ze trzeba złożyć oświadczenie ile pieniędzy dostało
    się od gości weselnych, podpiąć do tego dokument o zawarciu małżeństwa i
    'nie ma problemu'.

    pozdrawiam

    ula

  • 17. Data: 2004-12-07 17:57:16
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <couq1n$8ke$1@kujawiak.man.lodz.pl>,
    "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> wrote:

    > zabrania,
    >
    > Ja miałam tylko stypendium (razem ze 3000 zl przez całe studia), mąz umowy o
    > dzieło (razem z 5000 tys.) :(

    Przez *całe* życie mogliście zbierać. A nawet dłużej.

    --
    pozdrawiam
    Jarek