  • 1. Data: 2005-03-12 22:29:08
    Temat: US i ZUS - dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Kubaz" <k...@t...pl>

    Witam
    Nie jestem za bardzo zorientowany ale o ile sie nie myle to prowadzenie
    dzialalnosci gospodarczej zwiazanej z handlem to koszt prawie 1000 zl z
    czego prawie calosc to ZUS... czy waszym zdaniem nie mozna bylo by
    zorganizowac takiego rodzaju dzialalnosci - bez oplacania ZUSu? Tak wiem -
    nie odlozy sie nic do emerytury ale dzieki temu duzo osob bedzie mialo
    legalny przychod (podatek normalnie placony) a przeciez lepiej miec przychod
    i nie miec emerytury niz nie miec i przychodu i emerytury...
    A moze ja sie myle i to nie jest tak jak ja mysle? Czy ktos moze mnie
    poprawic? Na te przemyslenia natchnal mnie ostatnio ten szum medialny
    zwiazany z allegro (moim zdaniem to i tak naciagane)

    --
    Kuba

  • 2. Data: 2005-03-12 22:49:16
    Temat: Re: US i ZUS - dzialalnosc gospodarcza
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Kubaz" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poprawic? Na te przemyslenia natchnal mnie ostatnio ten szum medialny
    > zwiazany z allegro (moim zdaniem to i tak naciagane)

    DG +umowa zlecenie
    dobrze myślisz to wyciągaj wnioski z tego układu ...a do tanga trzeba
    dwojga

    --

    ==== OPIX=====

  • 3. Data: 2005-03-13 01:58:37
    Od: "Kubaz" <k...@t...pl>

    Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > DG +umowa zlecenie
    > dobrze myślisz to wyciągaj wnioski z tego układu ...a do tanga trzeba
    > dwojga

    ale co mi po umowie jak chcial bym handlowac np. ksiazkami (lub kazdym innym
    towarem, rowniez przez internet)

    --
    Kuba

  • 4. Data: 2005-03-13 02:27:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kubaz wrote:
    > Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > ale co mi po umowie jak chcial bym handlowac np. ksiazkami (lub kazdym innym
    > towarem, rowniez przez internet)

    to, że umową zleceniem obskoczysz własny ZUS,a z okazji działalności
    niewiele już ci zostanie do dopłacenia.

  • 5. Data: 2005-03-13 06:45:16
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 12 mar o godzinie 23:29, na pl.soc.prawo.podatki, Kubaz napisał(a):

    > Witam
    > Nie jestem za bardzo zorientowany ale o ile sie nie myle to prowadzenie
    > dzialalnosci gospodarczej zwiazanej z handlem to koszt prawie 1000 zl z
    > czego prawie calosc to ZUS...

    Absolutnie. Przy prowadzeniu DG są czasami o wiele większe tzw. koszty niż
    składki odprowadzane do ZUS.

    > Tak wiem - nie odlozy sie nic do emerytury ale dzieki temu duzo osob bedzie mialo
    > legalny przychod

    A obecni emeryci i renciści umrą z głodu - to masz na myśli?

    > A moze ja sie myle i to nie jest tak jak ja mysle?

    Nie jest tak jak myślisz.
    Składki które płacimy do ZUSu są nie tylko odkładane na "nasze emerytury" -
    ale z nich są wypłacane emerytury i renty dla aktualnych emerytów i
    rencistów. Z kolei jak my będziemy w wieku emerytalnym to otrzymywać
    emerytury, renty będziemy ze składek które odprowadzać będą pokolenia które
    obecnie są dziećmi albo którzy dopiero się urodzą ;)
    Przy założeniu że system US nie ulegnie jakiejś rewolucji.

    > Czy ktos moze mnie poprawic? Na te przemyslenia natchnal mnie ostatnio ten szum
    medialny
    > zwiazany z allegro (moim zdaniem to i tak naciagane)

    Co jest naciągane?
    To że allegrowicze nie płacili podatku PCC ?
    Dlaczego mieliby niby nie płacić, skoro Ty, np. kupując używany samochód
    jednak musisz zapłacić PCC?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2005-03-13 08:12:13
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    > Dnia 12 mar o godzinie 23:29, na pl.soc.prawo.podatki, Kubaz
    napisał(a):

    co ty pieprzysz komuchu

    1-składki emerytalne nawet w systemie państwowym płacę na siebie i to
    jest mój wybór
    2-płacę podatki nad których redystrybucją nie mam żadnej kontroli a
    prawo daje dowolność redystrybucji ponieważ celowość jest w rękach
    polityków a nie reguł czy zasad -część podatków idzie na socjal w tym
    dopłaty do okresu niekapitałowego składek
    3-obowiązkiem podatnika jest płacić jak najmniej i czynić wszystko
    wedle woli co jest prawem nie zakazane

    --

    ==== OPIX=====

  • 7. Data: 2005-03-13 09:30:31
    Od: "X Y Z" <x...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2005 02:58:37 +0100, Kubaz <k...@t...pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "opix" <m...@v...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > ale co mi po umowie jak chcial bym handlowac np. ksiazkami (lub kazdym
    > innym
    > towarem, rowniez przez internet)

    Umowę zlecenie zawiązujesz z innym podmiotem. Umowa zlecenia np. na kwotę
    200 zł lub mniej ze składkami ZUS. I tylko od tej umowy płacisz ZUS, a od
    DG - tylko zdrowotna ok. 150-180 zł.

    SIM

  • 8. Data: 2005-03-13 11:17:19
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 mar o godzinie 09:12, na pl.soc.prawo.podatki, opix napisał(a):

    > co ty pieprzysz komuchu
    >
    > 1-składki emerytalne nawet w systemie państwowym płacę na siebie i to
    > jest mój wybór

    Alboś niedorozwinięty, albo niedouczony - chociaż pewnie to i to do kupy.

    Potwierdzasz - jesteś głupi.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2005-03-13 13:22:54
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    > Dnia 13 mar o godzinie 09:12, na pl.soc.prawo.podatki, opix
    napisał(a):

    i tylko cię na tyle stać ?
    jak zaczniesz zatrudniać ludzi i odpowiadać za ich los a także za
    własne działanie to będziesz mógł sobie popatrzeć wstecz i
    skonfrontować co za głupoty wypisujesz
    do rozumu ci droga daleka

    --

    ==== OPIX=====

  • 10. Data: 2005-03-15 23:28:06
    Od: "anita" <b...@b...klopotu>

    Użytkownik "X Y Z" napisał w wiadomości

> [...]
    > 200 zł lub mniej ze składkami ZUS. I tylko od tej umowy płacisz ZUS, a od

    Jak ja lubie czytac takie "porady".

    Um-zlecenie. za 200zł mozesz sobie wsadzic w ucho.

    Zeby placic tylko zdrowotna z DG, musisz zarabiac na etacie [czy na zleceniu
    tez mozna to nie wiem] miesiecznie powyzej najnizszej krajowej, czyli chyba
    ok 849zł obecnie i od tego 849zł musza byc placone wszystkie skladki.

    Gdyby bylo jak mowisz to kazdy kombinowalby sobie zlecenie za stowe i unikal
    horendalnego ZUSu z DG. To se ne da:-(
    a.