  • 11. Data: 2005-03-16 08:14:23
    Temat: Re: US i ZUS - dzialalnosc gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Mar 2005, anita wrote:

    >+ Użytkownik "X Y Z" napisał w wiadomości
    >+ > Umowę zlecenie zawiązujesz z innym podmiotem. Umowa zlecenia np. na kwotę
    >+ > 200 zł lub mniej ze składkami ZUS. I tylko od tej umowy płacisz ZUS, a od
    >+ > DG - tylko zdrowotna ok. 150-180 zł.

    >+ Jak ja lubie czytac takie "porady".

    Błąd. Mało czytasz ;)
    Czytałabyś wątki w których "wynalazcy" obrywali za niesprawdzanie
    w archiwum iż ich "wynalazek" jest od lat znany :>
    A byli tacy którzy chcieli takiej "porady" udzielać "tylko odpłatnie" :>

    >+ Um-zlecenie. za 200zł mozesz sobie wsadzic w ucho.
    >+
    >+ Zeby placic tylko zdrowotna z DG, musisz zarabiac na etacie

    NA ETACIE.

    >+ [czy na zleceniu tez mozna to nie wiem]

    ...na etacie w stanie prawnym "na dziś" *nie można* podpadać
    pod *ten limit* :)

    >+ miesiecznie powyzej najnizszej krajowej, czyli chyba
    >+ ok 849zł obecnie i od tego 849zł musza byc placone wszystkie skladki.

    Ale NA ZLECENIU NIE.
    *Na dziś*.

    >+ Gdyby bylo jak mowisz to kazdy kombinowalby sobie zlecenie za stowe i unikal
    >+ horendalnego ZUSu z DG. To se ne da:-(

    Nie każdy.
    AFAIK - da się.
    Powiadasz że źle wiem ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-03-16 20:59:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Mar 2005, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ [czy na zleceniu tez mozna to nie wiem]
    >+
    >+ ...na etacie w stanie prawnym "na dziś" *nie można* podpadać

    ...WRRRRR....
    Oczywiście miało być "na zleceniu" !
    Wnoszę uprzejmie o łagodny wymiar kary :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)